امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ برابر با Tuesday , 19 March , 2024 ساعت 10:22:36 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / ثبت میراث دوران دفاع مقدس کمتر از جهاد در راه خدا نیست

ثبت میراث دوران دفاع مقدس کمتر از جهاد در راه خدا نیست

به گزارش برخوارنیوز،  ثبت میراث ارزشمند دوران دفاع مقدس در قالب‌های گوناگون با بهره‌گیری از ذوق و هنر از جمله، کتاب، فیلم، بازی‌های کامپیوتری و نظایر آن گامی بلند در حفظ و ماندگاری ارزش‌های  دفاع مقدس و رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های جوانان غیور این مرز و بوم حکایت دارد.

این وظیفه‌ خطیری است که اگر برتر از جهاد در راه خدا نباشد قطعاٌ کمتر از آن نخواهد بود. این رسالتی است که هنرمندان و نویسندگان را وامی‌دارد تا با استفاده از ذوق و هنر خود خاطرات جبهه و جنگ را ثبت نموده و برای نسل آینده به یادگار بگذارند.

در این میان اما هستند افراد بدخواه و جاهلی که یا تعمداً و از روی کینه‌توزی و بدخواهی و یا از روی جهالت با بزرگنمایی و گزافه‌گویی، گام در تخریب و انحراف وقایع دفاع مقدس برداشته‌اند.

مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه در تاریخ ۲۴ شهریور ۷۷ می‌فرمایند: «امروز بعضی هستند که به دنبال کارهای فرهنگی خطرناک می‌خواهند یاد آن روزها را هم از خاطر ملت ایران ببرند. از تکرار اسم جنگ و اسم مناطق جنگی و خرمشهر و شلمچه  و دو کوهه و از این قبیل چیزها عصبانی می‌شود. از نام آنچه که مردم و ذهن‌ها را به یاد آن روزها بیاورد خشمگین می‌شوند و بدشان می‌آید وتلاش می‌کنند که این‌ها از یاد مردم برود. اینها کسانی هستند که در آن دوران خجلت‌زده و شرمنده بودند چون حضوری در صحنه نداشتند چون در آن دوران آن چه اتفاق می‌افتاده است مایه خجلت آن‌ها و علیه کسانی بوده که دل این‌ها با آنان بوده است لذاست که از تکرار آن‌ها ناراحت می‌شوند و می‌خواهند این را از خاطره ملت ایران حذف کنند.»

ایشان در سخنرانی صبحگاه لشکر۱۰ سیدالشهدا (ع) در سال ۷۷ می‌فرمایند: «اشتباه است اگر کسی خیال کند اسم جنگ و شلمچه و ایثار و سرباز و سپاه و سردار را نیاوریم مبادا وضعی که می‌خواهید در جامعه به وجود آید به هم بخورد. نه این خطاست. »

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اهمیت ثبت وقایع جبهه و جنگ و جلوگیری از فراموشی این امر مهم  در سخنرانی ۲۶ اسفند ۹۲ می‌فرمایند: « یکی از خطرات و آسیب‌هایی که همیشه حوادث بزرگ را تهدید می‌‌کند عبارت است از فراموشی. حادثه دفاع مقدس را نباید بگذارید به چنین وضعیتی و به چنین حریمی نزدیک شود. همت کنید تا این حادثه به فراموشی سپرده نشود.»

ایشان در قسمت دیگری از همین سخنرانی با اشاره به مسئله تحریف می‌فرمایند: «یکی از آسیب‌های دیگری که این حادثه بزرگ را تهدید می کند حادثه تحریف است. باید مواظب باشید این اتفاق در مورد دفاع مقدس نیفتد.»

از این رو لازم است  مسئولین کشوری و لشکری با تمهیدات لازم و با صرف هزینه‌ و بکارگیری و استفاده از افراد توانمند، نسبت به ثبت خاطرات، وقایع و حوادث دفاع مقدس بکوشند تا این میراث گران‌بها بدون تحریف همان‌گونه که اتفاق افتاده است در اختیار نسل آینده قرار گیرد.

این نکته قابل تأمل است که کمپانی هالیوود به خوبی از صنعت سینما استفاده می‌کند تا نداشته‌های آمریکا را با استفاده از ترفندهای سینمایی و انحراف واقعیت‌های تاریخی این کشور استعمارگر به خورد دنیا دهد. دیدن اینگونه فیلم‌ها این تصور را به ذهن القا می‌کند که آمریکا کشوری است تمام عیار با مردمانی نخبه و فرهیخته و جوانانی غیور و جوانمرد.

در این میان اما، ما با داشتن کشوری با تمدن چند هزار ساله  با مردمی با فرهنگ  و ملتی غیور و دلاور، در امر تبلیغ و بیان بزرگی‌ها و رشادت‌های ملت ایران زمین به جهانیان توفیق چندانی نداشته‌ایم./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super