امروز سه شنبه , ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 23 April , 2024 ساعت 06:30:02 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / طلوع شبانه در پارک سرجوب برگزار شد

طلوع شبانه در پارک سرجوب برگزار شد

به گزارش برخوارنیوز، اولین جلسه پرسش و پاسخ پیرامون معارف اسلامی با عنوان «طلوع شبانه» در پارک سرجوب دولت‌آباد برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام صدری استاد دانشگاه و مدرس حوزه علمیه قم پیرامون هدف از خلقت انسان و انواع عبادت از منظر حضرت علی (ع) مطالبی بیان کرد و در ادامه به سوالات حضار پاسخ داد.

حجت‌الاسلام صدری هدف از برگزاری چنین جلسه‌ای را اهمیت دین اسلام به مذاکره علمی بیان کرد و گفت: وقتی پیامبر اکرم (ص) وارد مسجد شدند 2 گروه از نمازگزاران را مشاهده فرمودند. عده‌ای در حال نماز و عبادت بودند و عده‌ای در حال بحث. در این هنگام پیامبر اکرم (ص) به گروهی که در حال بحث علمی بودند پیوستند و این نشان از اهمیت جلسات علمی دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به آیه 56 سوره ذاریات پیرامون هدف از خلقت انسان گفت: خداوند می‌فرماید من جن و انس را نیافریدم جز براى این که عبادتم کنند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) اضافه کرد: عبادت کنندگان سه دسته‌اند. دسته‌ای خدا را برای بهشت عبادت می‌کنند. عده‌ای خدا را از بیم عذاب و جهنم عبادت می‌کنند. ولی عد‌ای خدا را عاشقانه عبادت می‌کنند.

این مدرس حوزه گفت: گروه سوم از بهترین عبادت‌کنندگان هستند. چرا که اینان نه به امید پاداش و نه از بیم عذاب بلکه خدا را بخاطر خودش و بخاطر نعمت‌ها و الطافش عبادت می‌کنند.

صدری افزود: حضرت علی (ع) از عبادت‌کنندگان دسته سوم بود تا جایی که می‌فرماید اگر مرا وسط آتش جهنم هم قرار دهند باز می‌گویم خدا دوستت دارم.

این کارشناس مسایل دینی تصریح کرد: برای غلبه بر سختی عبادت و رسیدن به عبادت عاشقانه خداوند، می‌بایست مدتی خداوند را مؤدبانه و از روی خضوع و خشوع عبادت کرد در این حالت خداوند عبادت عاشقانه را در وجود انسان قرار می‌دهد و در این هنگام عبادات سهل و لذت‌بخش خواهد شد و هیچ سختی بر آن مترتب نخواهد بود.

گفتنی است جلسه پرسش و پاسخ طلوع شبانه پنجشنبه‌ها در طول ماه مبارک رمضان در پارک سرجوب از ساعت 22:30 الی 23:30 برگزار می‌شود.

مشاهده تصاویر طلوع شبانه

/ انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super