امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 05:23:29 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / کشور در رکودی کمرشکن قرار دارد

کشور در رکودی کمرشکن قرار دارد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه دولت‌آباد با تبریک حلول ماه میهمانی خدا اظهار کرد: انسان در زندگی فرصت‌هایی دارد که اگر از دست بدهد مغبون است و ماه مبارک رمضان از بهترین این فرصت‌هاست؛ تمام‌روزهای رمضان ندا می‌دهند که از ما بهره ببرید زیرا دیگر تکرار نخواهیم شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم خاطرنشان کرد: ایشان نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند، از جمله این‌که «تهدیدهای آمریکا همچون قبل از توافق هسته‌ای است، نباید در برابر آن‌ها ساکت ماند برخورد دولت آمریکا با ملت ایران خصمانه است. چه کسی باید پاسخ آن‌ها را بدهد؟»

امام‌ جمعه دولت‌آباد ادامه داد: رئیس مجلس اخیراً گفته است «اگر آمریکایی‌‌ها در موضوع هسته‌‌ای تخطی کنند، ما برای فهماندن راه درست به آن‌ها دست‌ به‌کار می‌‌شویم.» این موضع‌گیری از سوی مجلس شورای اسلامی قابل‌تحسین است، چرا که یکی از مهم‏ترین اولویت‌های مجلس و نمایندگان از نگاه رهبر معظم انقلاب که در همین دیدار  عنوان شد این بود که «مجلس جدید باید به سنگرى استوار در برابر ترفندها و زیاده‏‌خواهى گستاخانه استکبار تبدیل شود»؛ اما دیگر قوا و نهادهای کشور چه وقت و چگونه می‌خواهند دست‌به‌کار شوند؟

وی تصریح کرد: آیا دولت نیز به این باور رسیده است که پس از گذشت چهار ماه و نیم از انعقاد برجام، هیچ اراده‌ای از سوی آمریکایی‌ها برای اجرای آن نیست؟

سرافراز افزود: مسئله نگران‌کننده این است که مسئول و مدیر کشور، به وعده‌ها و گفته‌ها و تبسم‌های فریبنده سیاست‌مداران آمریکایی دل ببندد و فراموش کند که با چه کسی روبه‌رو است، تاریخِ خصومتِ آمریکا با ایران را به یاد نیاورد و مُدام اظهارات امروز آمریکایی‌ها علیه ایران را توجیه کند؛ خطر بزرگ و تهدید اصلی برای انقلاب اسلامی و مردم ایران دشمنی دشمن نیست، بلکه دوست‌نوازی دشمن از سوی برخی از تصمیم گیران است.

خطیب نماز جمعه‌های دولت‌آباد تأکید کرد: باید همه نهادها و قوا بدون محاسبه هزینه و فایده سیاسی و جناحی، گزارش شفاف و جامعی درباره اجرای برجام تهیه و میزان بدعهدی آمریکایی‌‌ها ارائه کنند و برای قضاوت در منظر مردم ایران و افکار عمومی جهان قرار دهند.

وی در ادامه یادآور شد: موضوع دیگری که رهبر معظم به‌عنوان اولویت‌های کارى مجلس دهم به آن پرداختند مسئله اقتصاد بود و این‌که نمایندگان مجلس، در خصوص عملى شدن اقتصاد مقاومتى بسیار تأثیرگذار هستند چرا که می‌توانند مسیر اقدامات اقتصادى دولت را در مسیر اقتصاد مقاومتى قرار دهند و هم‏چنین این موضوع را از دولت مطالبه کنند.

سرافراز با تبیین شرایط اقتصادی کشور گفت: آنچه مسلم بوده این است که کشور در یک رکود بسیار عمیق، طولانى و کمرشکن قرار دارد که چنین رکودى بی‌سابقه است.

وی متذکر شد: تلخ‌ترین نکته این رکورد، بیکارى و افزایش روزافزون آن است؛ روزى نیست که کارگرى بیکار نشود و واحدهاى تولیدى تعطیل نشوند، کارگرانى را داریم که ماه‏‌ها است حقوق دریافت نکرده و شرمنده زن و بچه خود هستند که این باعث شد رهبر انقلاب در سخنان خود ابراز شرمندگی کنند.

امام‌ جمعه دولت‌آباد ادامه داد: یکى از پیامدهاى مهم بیکارى و رکود، افزایش آسیب‌های اجتماعى است طبق گزارش تکان‌دهنده وزیر کشور که اخیراً در مجلس شوراى اسلامى مطرح شد؛ امروز حدود 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد که این میزان معادل تمرکز 3 میلیون نفر حاشیه‌نشین در شهرهاى تهران، مشهد و اهواز است.

وی گفت: حدود 2 هزار و 700 محل حاشیه‌نشینى در کشور وجود دارد که با توجه به ویژگی‌های آن نیاز است که خدمات بیشترى به آن‌ها ارائه شود امروز 3 میلیون و 500 هزار نفر بیکار رسمى در کشور وجود دارد، در آمار غیررسمى، میزان بیکاران تا مرز 7 میلیون نفر تا 10 میلیون نفر هم اعلام‌ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان دولت‌آباد با بیان اینکه این واقعیت‌ها رهبر انقلاب را نگران کرده خاطرنشان کرد: ایشان فوری‌ترین اقدامات در راه‏ حل این مسائل را اقتصاد مقاومتى و در درازمدت توجه به فرهنگ می‌دانند؛ باید مشکلات اقتصادى به ‏ویژه رکود و اشتغال حل شوند، حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلى از اولویت‌های اصلى و بسیار مهم در بخش اقتصاد است.

وی به دهم رمضان سالروز وفات بانوی نمونه اسلام حضرت خدیجه کبری (س) هم اشاره کرد و ضمن تسلیت آن گفت: حضرت خدیجه (س) از نظر ایمان و عقیده به‌جایی رسید که خدا و پیامبر (ص) و ملائکه او را دوست داشتند و بر ایمان او مباهات می‌کردند و او را افضل زنان پیامبر (ص) و به‏ عنوان یکی از بزرگ‌ترین زنان جهان معرفی می‌کردند.

سرافراز بیان داشت: حضرت خدیجه (س) با ایثار و عطوفت و مهربانی و عشق، حامی وجود مبارک رسول‌الله بود و با انفاق مال خویش در راه استحکام و تحکیم اسلام، موانع و مشکلات را از راه مسلمانان کنار زد.

وی اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) هر روز قدمی تازه در راه نیل به اهداف عالی اسلام برداشت و بالاخره در سال دهم بعثت بعد از سه سال محاصره در شعب ابی‌طالب، وفات یافت.

خطیب نماز جمعه‌های دولت‌آباد در پایان با اشاره به سالروز شهادت محمد بخارایی، مرتضی نیک نژاد، صفارهرندی و صادق امانی، یاد و خاطره این جوانان انقلابی و سربازان دلیر اسلام را گرامی داشت و تصریح کرد: هرگز یاد و خاطره این جوانان بزرگ از تاریخ محو نخواهد شد چرا که خدمت بزرگی به ملت ایران کردند و اعدام انقلابیِ نخست‌وزیر فاسد وقت، حسنعلی منصور به دست آن‌ها انجام شد که در پی این حرکت انقلابی بود که حکومت ستم‌شاهی آن‌ها را به شهادت رساند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super