امروز سه شنبه , ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 16 April , 2024 ساعت 03:59:43 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / درس، مطالعه و تحقیق تعطیلی ندارد

درس، مطالعه و تحقیق تعطیلی ندارد

معاون آموزشی آموزش و پرورش برخوار در گفتگو با برخوارنیوز گفت: در زمینه آموزش در مدارس استفاده از فرصت‌ها جهت ارتقاء کیفی آموزش و کیفی‌سازی مواد درسی امری ضروری است.

قدرت‌الله زارعان گفت: اگر فرصت‌ها به درستی مدیریت نشوند ممکن است  تبدیل به تهدید شده و باعث بروز مشکلات اجتماعی گردند.

این کارشناس و دکترای مشاوره افزود: فرصت‌های آموزشی بسیاری در طول سال وجود دارند که با مدیریت مسئولین آموزشگاه‌ها می‌توان به نحو احسن از آن‌ها جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی استفاده کرد.

وی گفت: تعطیلات نوروز، تعطیلات تابستان و گاه دیرآمدگی‌ها و غیبت‌های کادر آموزشی مدارس تهدیدی است که چنانچه به درستی مدیریت شود به فرصت تبدیل می‌شود.

زارعان با اشاره به اینکه  درس، مطالعه و تحقیق تعطیلی ندارد و دامنه علم به حدی گسترده است که کسی نمی‌تواند ادعای فارغ التحصیلی در رشته خاصی را داشته باشد گفت: مدیران مدارس  با تولید و انتخاب محتوای آموزشی مناسب و بکارگیری روش‌های نوین آموزشی می‌توانند خلاءهای موجود را پر نموده و از دقایق و ساعات پیش رو، حتی ایام تعطیل جهت ارائه مطالب آموزشی و درگیر نمودن دانش‌آموزان با مطالب درسی بهره برند.

این مسئول آشنا به مباحث آموزشی همچنین گفت: اینکه انسان بنشیند تا مشکلات و معضلات مرتفع گردند و امکانات فراهم شوند و شرایط ایده‌آل محقق گردد تا بتوان کاری صورت داد، فکری نادرست است.

وی تصریح کرد: انسان همواره باید به دنبال خلق ایده‌ها و راه‌کارها و تبیین روش‌های نوین برای غلبه بر مشکلات و استفاده بهینه از امکانات موجود باشد.

معاون آموزش و پرورش برخوار در ادامه گفت: شرایط آنگونه که ما انتظار داریم نیست و در صورت رفع تمام مشکلات، انسان همواره درگیر و دربند افکار خود خواهد بود و این افکار مانع پیشرفت وی خواهد شد.

زارعان عزم جدی همگان را در راه اقدام و عمل هوشمندانه جهت تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش خواستار شد و گفت: آینده کشور تنها با داشتن نسلی کوشا، محقق، پژوهشگر و خلاق تأمین خواهد شد و این مهم در آموزش و پرورشی به روز و معلمانی با انگیزه امکان ‌پذیر خواهد بود./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super