امروز سه شنبه , ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 23 April , 2024 ساعت 06:56:50 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / سیاسی / سفر ایرانیان به ترکیه جایز نیست

سفر ایرانیان به ترکیه جایز نیست

به گزارش برخوارنیوز، منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفتگو با خبرگزاری میزان  پیرامون سفر مردم ایران به ترکیه با توجه به حوادث تروریستی اخیر اظهار کرد: بنده باید صراحتاً تاسف خود را از وقایع تروریستی که اخیراً در ترکیه رخ داد  و ناشی از رفتار نادرست سیاسیون این کشور است اعلام کنم زیرا این رویکرد و حمایت آنها از گروه‌های تروریستی از جمله داعش عواقب بدی را برای مردم ترکیه در پی داشته است.
وی افزود: درشرایط فعلی و با توجه به وضعیتی که در کشور ترکیه وجود دارد بدون شک سفر ایرانیان به این کشور جایز نیست و پیامدهای متعددی را برای آنها در پی خواهد داشت.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به اینکه مردم باید از سفر به ترکیه به دلیل شرایط امنیتی خودداری کنند، تصریح کرد: وزارت خارجه به عنوان متولی این موضوع باید آگاهی‌های لازم را به مردم ارائه دهد و از سفر آنها به دلیل وقوع حوادث تروریستی به ترکیه خود داری کند.
حقیقت پور با انتقاد از ارائه ارز دولتی به افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند، اظهار کرد: بدون شک اختصاص ارز دولتی به افرادی که به منظور گردشگری و خوشگذرانی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند درست نیست و این موضوع باید به افرادی که با قصد تحصیل و انجام کار پژوهشی به کشور دیگری سفر می‌کنند اختصاص پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: البته بنده به این موضوع نیز باید اشاره کنم که وزارت خارجه کشورمان و سفیر ایران در ترکیه صراحتاً از مردم خواسته‌اند که در مقطع فعلی و با توجه به حوادث تروریستی اخیر در ترکیه از سفر به این کشور خودداری کنند از این رو انتظار می‌رود مردم نیز آگاهی خود را افزایش دهند و با دقت و هوشیاری بیشتر در این زمینه عمل کنند. / انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super