امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 09:07:08 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / شیوه تولید پارچه قلمکار شهرستان برخوار ثبت ملی می‌شود

شیوه تولید پارچه قلمکار شهرستان برخوار ثبت ملی می‌شود

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار از تلاش این اداره برای ثبت شیوه تولید پارچه قلمکار برخوار در فهرست میراث معنوی کشور خبر داد.

علی‌محمد فصیحی روز افزود: در سال گذشته شهر خورزوق نامزد شهر جهانی قلمکاری شد و امسال قصد داریم شیوه تولید این پارچه را در میراث معنوی کشور ثبت کنیم.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد پارچه قلمکار استان اصفهان در شهرستان برخوار تولید می‌شود، افزود: هنر منبت کاری شهر دولت آباد و همچنین پارچه قلمکار شهر خورزوق هنرهای اصلی شهرستان برخوار هستند و بیشتر تولیدات شهرستان در این دو رشته صنایع دستی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخوار تاکید کرد: احداث بازارچه صنایع دستی و صدور مجوز تاسیس کارگاه نقش مهمی برای توسعه اشتغال و کسب و کار در شهرستان دارد.
فصیحی افزود: به یاری دولت تدبیر و امید در طی سه سال گذشته 330 مجوز تاسیس کارگاه صنایع دستی در شهرستان برخوار صادر شده است.
وی با اشاره به اجرایی شدن برجام افزود: پسابرجام فرصتی برای توسعه مراودات بین المللی در حوزه صنایع دستی و کسب بازارهای جهانی صنایع دستی ایران است.
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری شهرستان برخوار با اشاره به اینکه صنایع دستی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: صنایع‌ دستی با فراهم کردن زمینه اشتغال و صادرات آن از لحاظ اقتصادی و فرهنگی حائز اهمیت است.
90
 کارگاه قلمکاری در شهرستان برخوار وجود دارد و 500 نفر در این رشته در شهرستان برخوار مشغول فعالیت هستند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super