امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 06:50:33 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / برجام بر مشکلات مردم افزوده است

برجام بر مشکلات مردم افزوده است

به گزارش برخوارنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در برخوار با تبریک حلول ماه میهمانی خدا و آرزوی بهره‌مندی هر چه بیشتر از این ماه عزیز به حضور روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان در صحن علنی مجلس اشاره داشت و اظهار کرد: به‌ عنوان یکی از نمایندگان سؤال‌کننده از وزیر امور خارجه چند سؤالی را مطرح کردم که برخی از سایت‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب به نقل از یکی از نمایندگان همین جناح در مجلس آن سؤالات را بی‌ربط به آقای ظریف مسئول دستگاه دیپلماسی کشور عنوان کرده‌اند؛ لازم می‌دانم چگونگی ربط این سؤالات را برای افکار عمومی تشریح کنم و از مردم نیز خواهان قضاوت در این زمینه‌ام.

وی در تشریح این اقدام افزود:‌ از آقای ظریف به‌ عنوان مسئول هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان این سؤالات را پرسیدم که اگر توافق هسته‌ای به نام برجام با 1+5 بعد از گذشت چند ماه صورت گرفته است، پس چرا هنوز گشایشی در اوضاع اقتصادی مردم نظاره‌گر نیستیم، مگر قرار نبود آفتاب برجام چرخ صنعت را به حرکت در آورد، جیب مردم را رونق ببخشد، زوج‌های جوان را راهی خانه کند، از آلودگی‌های محیط زیستی بکاهد، پس چرا هرروز اوضاع اقتصادی کشور نابسامان‌تر از گذشته می‌شود و برجام به‌ جای اینکه کلید حل مشکلات مردم باشد، پله‌پله آن‌ها را قفل می‌کند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس تصریح کرد: با مطرح کردن این قبیل سؤالات در صحن علنی مجلس در واقع مشکلات و دغدغه‌های مردم از جمله بیکاری، فقر، کاهش ازدواج و سایر موضوعات را به آقای ظریف به‌ عنوان نماینده رئیس‌جمهور و به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در تبیین جایگاه برجام ارجاع دادم و از او سؤال کردم.

وی با بیان اینکه به‌ عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موظفیم حقوق مردم را از مسؤولان مطالبه‌گری کنیم، تأکید کرد: سؤال اینجا است تاکنون خروجی برجام و غیر برجام‌ها برای ملت چه چیزی بوده است و اگر هم خروجی تاکنون داشته است آیا نباید آقای ظریف به‌عنوان مسؤول دستگاه دیپلماسی کشور برای افکار عمومی و ما نمایندگان مجلس بیان کند که اگر برجام هم دستاوردی داشته است پس این‌همه معضلات و مشکلات اقتصادی که هرروز بر دامنه آن افزوده می‌شود از کجا نشأت می‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی همچنین با استقبال از دستور رئیس‌جمهور درباره مدیران با حقوق میلیونی که همه موارد تخلف شناسایی، وجوه مسترد و مدیران متخلف عزل شوند، خاطر نشان کرد: امیدوارم رئیس‌جمهور کشورمان تا آخر پای این دستوری که داده‌اند ایستادگی کنند و اجازه سوءاستفاده چنین مدیران متخلفی از بیت‌المال را ندهند و با قاطعیت تمام با آنان برخورد کنند.

وی تأکید کرد: امیدوارم دولت قبل از تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نتایج این اقدام و برخورد با این پرداخت‌های نامتعارف به برخی از مدیران را برای مردم کاملا شفاف‌سازی کنند. چرا که این ناعدالتی‌ها اصلا برای مردم قابل‌ پذیرش نیست.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس همچنین به خبر ظریف در مورد ثبت دعوای حقوقی علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری واکنش نشان داد و گفت: آزاد کردن دارایی‌های ایران به عرضه دستگاه دیپلماسی کشور در استرداد این حق قانونی بستگی دارد.

وی همچنین با ابراز تأسف از اخراج نزدیک به 2 هزار کارگر در مناطق صنعتی حوزه انتخابیه‌اش در چند ماه اخیر اظهار کرد: به همین منظور و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام به مکاتبه جهت بررسی مشکلات و دغدغه‌های صاحبان صنایع حوزه انتخابیه‌ام کرده‌ام.

حاجی دلیگانی بیان داشت: از همین تریبون به‌عنوان نماینده مردم شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس اعلام می‌کنم آمادگی این وجود دارد که مشکلات صاحبان صنایع را هم در حوزه استانی و هم ملی دنبال و مرتفع کنم تنها به این دلیل که کارگری از کار اخراج نشود تا بتواند خرج و مخارج خانواده خویش را تأمین کند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super