امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:23:36 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / برنامه یک شهر ضیافت؛ اقدامی مؤثر در آزادسازی زندانیان غیرعمد

برنامه یک شهر ضیافت؛ اقدامی مؤثر در آزادسازی زندانیان غیرعمد

به گزارش برخوارنیوز، در حاشیه برگزاری قسمت ششم برنامه یک شهر ضیافت که با رویکرد مددرسانی در آزادی زندانیانِ جرایم غیرعمد و کمک‌رسانی به خانواده‌های ایشان هر روز راس ساعت 19:00 بصورت زنده و ترکیبی تهیه و از شبکه اصفهان پخش می‌شود، با تهیه‌کننده این برنامه به گفتگو نشستیم.

در این گفتگو حجت‌الاسلام سیدمهدی مدنیان کارشناس ارشد تهیه‌کنندگی تلویزیون پیرامون برنامه یک شهر ضیافت گفت: سومین سال است که موفق به تهیه و تولید این برنامه شده‌ایم.

وی افزود: این برنامه  به منظور فرهنگ‌سازی در جامعه با هدف آزادسازی زندانیان غیرعمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند در حال برگزاری است.

تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی گفت: در سال اول موفق به آزادسازی 34 نفر و در سال دوم 79 نفر و امسال تا شب ششم، 8 نفر در برنامه از بند زندان رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده باز گشته‌اند.

مدنیان تصریح کرد: پس از گذشت شاکیان، به طور متوسط برای هر مددجو مبلغی از 50 تا 70 میلیون تومان جمع‌آوری و به آن‌ها اهداء می‌شود.

تهیه کننده برنامه یک شهر ضیافت در ادامه گفت: در هر برنامه حدود 200 نفر شامل خیرین خیریه‌های مختلف سطح شهر و نیز افرادی که از طریق تماس با برنامه تقاضای حضور در برنامه را دارند، شرکت می‌نمایند.

وی تأکید کرد: مهم‌تر از مبلغی که در هر برنامه جمع‌آوری می‌شود، حس همدلی و هم‌زبانی است که در بین مردم ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد این اتفاق و رخداد بزرگی است که بتوان فرهنگ جامعه را به سمت و سویی هدایت کرد تا ایثار و گذشت در بین مردم رواج یابد.

مدنیان در پاسخ به چگونگی انتخاب مددجویان گفت: مددجویانی که در این برنامه حضور پیدا می‌کنند افرادی هستند که بطور غیرعمد مرتکب خلافی شده‌اند و معمولاً زندانیان تصادف و دیه هستند.

وی گفت: روند معرفی این افراد بدین گونه است که ستاد دیه استان افراد را شناسایی و معرفی می‌نماید پس از آن حفاظت زندان مورد را تأیید نموده و در پایان قاضی ناظر با تأیید مجدد، به برنامه یک شهر ضیافت معرفی می‌شوند.

مدنیان گفت: برای تهیه این برنامه روزانه حدود 70 نفر از در قسمت‌های مختلف فعالیت دارند تا این برنامه به طور زنده در سیمای اصفهان پخش شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی مدنیان از عموم مردم و خیرین محترم خواست تا با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود جهت رهایی زندانیان دربند غیرعمد بکوشند تا ضمن اشاعه فرهنگ اسلامی، خانواده آن‌ها را از گرفتاری برهانند تا از بروز مشکلات اجتماعی و تبعات ناشی از آن جلوگیری شود.

/انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super