امروز سه شنبه , ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 16 April , 2024 ساعت 07:50:06 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / ارزشی كه بعد از مرگ به دنيا می‌آيد

ارزشی كه بعد از مرگ به دنيا می‌آيد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران شهر، جایگاه هنر و هنرمند از دیرباز در بین ایرانیان محترم بوده و آن را پاس می‌داشتند. بی‌مهری و بی‌توجهی به هنرمندان در عرصه‌های گوناگون در زمان حیات آن‌ها دیرزمانی است كه اتفاق ناخوشایند جامعه شده و گویا به یك سنت در فرهنگ ما در حال تبدیل است.

رسیدگی به مشکلات مالی و بیماری هنرمندان و قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات در زمان حیاتشان كمتر خواسته آن‌ها است. در جامعه ما رسم بر این است آنقدر به سراغ هنرمندان نرویم تا از دنیا بروند بعد به سراغ آثارشان برویم و با دیگران از روزگارش جویا شویم و نامش را به نیكی ببریم و طلب آمرزش كنیم. هنرمندی كه تا دیروز كنج تنهایی خانه‌اش كز كرده بود امروز بر دوش مردم ازاو یاد می‌شود. رسانه‌ها خبر درگذشت او را تیتر اصلی می‌كنند و در فضای مجازی شایعات جایگزین واقعیت‌ها می‌شود.

بسیاری از هنرمندان دلیل مرگ هم قطارهای  خود را غصه خوردن و در نهایت سکته کردن در اثر فشارهای روحی و عاطفی از جنبه‌های مادی و معنوی می‌دانند. باید این واقعیت را قبول كرد عده زیادی از هنرمندان از نظر مالی رنج می‌برند. هنرمندان عرصه‌های نگارگری، نقاشی، صنایع دستی، شاعران و نویسندگان و… همگی در آرزوی این هستند كه فرهنگ خرید آثارشان در جامعه نهادینه شود تا بتوانند گذران زندگی كنند و با قلم و اثر خود سخنی بگویند.

دراین بین هنرمندان عرصه تئاتر، سینما، موسیقی وخواننده‌ها یک درد مشترك وجود دارد  و آن شایعاتی است كه هرزگاهی در فضای مجازی مبنی بر بیماری شدید، فوت شدن و یا حتی فساد از آنان منتشر می‌شود و اینگونه به تدریج از نظرها محو شده و یا جایگاه خود را از دست می‌دهند. نقش افراد سودجو را نباید از نظر دور داشت. آنان منتظر هر لحظه هستند تا هنرمندان از دنیا بروند كه با منتشر كردن و عرضه كردن آثار آنها سود كلانی به دست آورند.

ملكه رنجبر كه این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد در شرح حال خود این چنین می‌گوید : این روزها حال خوشی ندارم و فكر می‌كنم به آخر زندگی‌ام رسیده‌ام. هفتاد سال است برای هنر این مملكت خدمت كرده‌ام اما حالا هیچ كس به سراغم نمی‌آید و از من حالی نمی‌پرسد.

مدتی است در شهر اصفهان اقدامات بسیار شایسته در جهت حمایت و تجلیل از هنرمندان توسط شهرداری صورت می‌گیرد. اقداماتی كه توانسته هنرمندان را دلگرم برای ادامه فعالیت كند. وجود حمایت‌های مالی و معنوی، خرید آثار در زمان حیات و تجلیل از آنان می‌تواند جایگاه هنر و فرهنگ كشورمان را هرچه بیشتر پررونق و شكوفا سازد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super