امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 08:07:44 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / دشمن با دو عامل، فساد اخلاقی و اعتیاد وارد میدان شده است

دشمن با دو عامل، فساد اخلاقی و اعتیاد وارد میدان شده است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت السلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام، اظهار کرد: باید همچون امام حسن مجتبی (ع) به فکر همنوعان، خاصه فقرا و مساکین باشیم و به آن‌ها رحم کنیم تا خدا هم به ما رحم کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام افزود: برخی تصور می‌کنند ما می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات خود را حل کنیم درحالی‌که این تصور نادرست و یک توهم است.

خطیب نماز جمعه‌ دولت‌آباد ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری «مسئله اصلی آمریکایی‌ها، موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که با مذاکره و رابطه حل نمی‌‏شود» چون آمریکا با اصل این نظام و انقلاب مخالف است و به دنبال از بین بردن اصل نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است، این است که مسؤولان خدوم و زحمت‏کش در نظام اسلامی این نکته مهم را دریابند و تصور نکنند که می‌‏توان با آمریکای جنایت‌کار به توافقی پنجاه‌پنجاه رسید و می‏‌توان به‏‌گونه‌‏ای عمل کرد که هم جمهوری اسلامی باشد و هم محبوب نظام سلطه و رفیق گرمابه و گلستان سیاستمداران غربی و آمریکایی؛ چنین چیزی شدنی نیست، مگر آن‏که افرادی بخواهند نظام اسلامی را استحاله در نظام سلطه کنند.

امام‌جمعه دولت‌آباد تصریح کرد: البته مسؤولان نظام اسلامی به لطف خدای متعال از چنین خیانت و صدمه زدن به‌ نظام اسلامی مصون و به دور هستند اما اگر کسی نیز به دنبال چنین خیانتی باشد با برخورد قاطع و انقلابی ملت که فریب بزک کردن دشمن را نخواهد خورد، از عرصه به کنار گذاشته خواهد شد.

سرافراز تأکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ابتدا برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است و البته بر مبنای دستور قرآنی اگر آن‌ها برجام را پاره کنند جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد.

وی به هفته اول تیرماه بنام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل خشک‌سالی‌های پی ‌در پی با بحران جدی آب مواجه هستیم.

امام‌جمعه دولت‌آباد بیان داشت: این نعمت بی‌بدیل الهی مایه حیات موجودات است و حقیقتاً قطره ‌قطره آب، لحظه ‌لحظه زندگی است؛ باید قدر لحظه‌های زندگی را بدانیم و آن را هدر ندهیم.

وی یادآور شد: طبق اعلام مدیر کل آب منطقه‌ای اصفهان از دهم خرداد آب رودخانه بسته‌شده تا آبان 96 جاری نخواهد شد (حدود یک سال و نیم) و کشت پاییزه هم‌ درسال آینده نخواهیم داشت؛ انتظار این است که ان‌شا‌الله هم مسؤولین و هم مردم عزیز این بحران را به‌خوبی مدیریت کنند و از دعا و تضرع به درگاه خدای مهربان و بخشنده هم غافل نشویم.

سرافراز به مناسبت پنجم تیر، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مصیبت بزرگی است و یکی از بلاهای بزرگی که امروز دامن‌گیر جامعه ما به‌خصوص جوانان عزیز ما شده است مسأله اعتیاد است.

وی اظهار کرد: دشمن برای تباه کردن و نابود کردن نیروی ارزشمند جوان که جمعیت بالایی از کشور ما را شکل می‌دهد، با دو عامل فساد اخلاقی و عامل اعتیاد وارد میدان شده است و اگر امروز با مفاسد اخلاقی و با بی‌بندوباری در جامعه مقابله صحیح و هوشمندانه صورت نگیرد، پایه‌های اعتقادی جوانان و مردم سست و متزلزل خواهد شد.

خطیب جمعه دولت‌آباد افزود: بیکاری به دنبال خودش اعتیاد و فساد و اختلافات خانوادگی می‌آورد و از طرف دیگر فقر و نداری هم فساد آور است؛ بنابراین هم خانواده‌ها، خصوصاً خود جوان‌ها و هم مسؤولان باید با این دسیسه‌ها و توطئه‌های شوم برای کشاندن جوانان به سمت شهوات، موادمخدر و بی‌بندوباری مقابله کنند و البته بهترین وسیله و قوی‌ترین پادزهر در مقابله با فساد و شهوات و مواد مخدر، تقوا و پرهیزگاری و تقویت ایمان و معرفت و اراده است.

وی متذکر شد: ماه مبارک رمضان در نزد خدای متعال، بهترین و افضل‌ از همه ماه‌ها است؛ بنابراین باید تمام مسلمین قدر این ماه مبارک و عزیز را بدانند و از آن بهره کافی را ببرند

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان برخوار تاکید کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان بر همگان واجب است و کسانی که به هر دلیل نمی‌خواهند و نمی‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه ‌بگیرند باید حرمت این ماه را حفظ کنند.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی و دستگاه‌ قضا باید با افرادی که حرمت این ماه عزیز را نگه نمی‌دارند برخورد جدی کنند و مردم هم نباید در مواجهه با روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان بی‌تفاوت باشند بلکه باید با تذکر و امربه‌معروف و نهی از منکر موجب کاهش ارتکاب این گناه بزرگ شوند.

سرافراز بیان داشت: گشت‌های نظارت و کنترل در سطح بازار و جاهایی که نیاز است چه در بخش خصوصی و چه دولتی، باید فعال‌تر و جدی‌تر عمل کنند و اگر تخلفی مشاهده شد با عاملان تخلف برخورد قاطع شود؛ در همین راستا مسؤولین بهداشت و سلامت محیط شهرستان هم نظارت جدی‌تری بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان داشته باشند.

امام‌ جمعه دولت‌آباد در پایان با اشاره به 31 خرداد سالروز شهادت سردار سپاه اسلام دکتر مصطفی چمران گفت: ایشان به‌حق الگوی مقاومت و مجاهدت و اندیشمندی توانا و از مفاخر بزرگ معاصر بود؛ همچنین فرارسیدن سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش که مناسب است با هفته قوه قضائیه را تسلیت و تبریک گفت./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super