امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 04:27:34 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / اقدامات غیرضروری دولت، نادیده گرفتن توان داخلی کشور است

اقدامات غیرضروری دولت، نادیده گرفتن توان داخلی کشور است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از شاهین‌نا؛ نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه ضمن انتقاد از برخی اقدامات غیر ضروری دولت در حوزه اقتصاد از جمله خرید هواپیما گفت: شاید خرید تنها چند فروند هواپیما در حال حاضر الویت داشته باشد اما با توجه به ظرفیت تولید داخلی هواپیما در کشور، خرید هواپیما با تعداد زیاد الویت ندارد.

وی به طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی در مجلس نهم اشاره کرد و افزود: زمانی که خرید هواپیما از سوی وزیر مطرح شد بنده طرح سئوال از وزیر را به هیئت رئیسه مجلس دادم که بدلیل پایان یافتن مجلس نهم پیگیری آن در مجلس دهم بطور جدی انجام خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی برخی اقدامات غیر ضروری دولت از جمله خرید هواپیما با این حجم در شرایط کنونی کشور را نادیده گرفتن مشکلات اقتصادی و از بین بردن ظرفیت و توانمندی‌های داخلی عنوان کرد که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر مسئولان نظام بدان اشاره کردند.

وی علت عملیاتی نشدن هیچ یک از برنامه‌های اقتصادی دولت را عدم توجه کافی به حوزه اقتصادی کشور و جدی نگرفتن مشکل اشتغال و اقتصادی و همچنین اختلاف نظری که بین تیم اقتصادی دولت وجود دارد و عدم مدیریت و هدایت صحیح تیم باعث ماندن و بزرگترشدن مشکلات کشور دانست که کاهش نقدینگی دولت و مشکلات مدیریتی نیز به آن دامن زده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم، مهمترین نیاز دولت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را، قوی‌تر شدن تیم اقتصادی دولت و اراده جمعی و همگام مطرح کرد و افزود: تنها با وجود تیم اقتصادی قوی و اراده جمعی و همگام می توان به سمت رشد اقتصادی و اشتغال بیشتر کشور قدم برداشت.

وی در ادامه به اقدامات خود برای مشکل رکود و اشتغال در حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکل رکود و اشتغال و به منظور حفظ تولید و افزایش اشتغال، طی نامه‌ای از تمامی واحدهای تولیدی منطقه خواسته شد که مشکلات و موانع تولید واحد تولیدی خود را اعلام کنند.

حاجی دلیگانی عمده مشکلات واحدهای تولیدی را کاهش نقدینگی و واحدهای تولیدی عنوان و برخی از اقدامات اخیر خود برای رفع مشکل واحدهای تولیدی را به شرح ذیل اشاره کرد.

شرکت سوف و ساتین برای بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات واحد تولیدی خود نیازمند تسهیلات بود که با پیگیری و تشکیل جلسه در وزارت صنعت، معدن، تجارت مصوب شد ۴ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۴ میلیارد یورو تسهیلات ارزی پرداخت شود تا کار واحد تولیدی خود را بهبود بخشیده و اشتغال داشته باشد.

شرکت بنیاد پوشش تولید کننده دکل‌های برق نیز با توجه به اختلافاتی که با بانک تجارت داشت، در جلسه‌ای مشترک با صنعت، معدن، تجارت و بانک تجارت نیز مصوب و ابلاغ شد مبلغ ۳ میلیارد تسهیلات برای رفع مشکلات این واحد تولیدی از طریق بانک تجارت پرداخت شود.

شرکت هرمس فولاد نیز در جلسه‌ای با بانک مسکن در استان مصوب شد همکاری‌های لازم برای رفع مشکلات این واحد تولید انجام شود./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super