امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 05:05:36 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / علمی / دستورالعمل‌های خرید زولبیا و بامیه سالم

دستورالعمل‌های خرید زولبیا و بامیه سالم

به گزارش برخوارنیوز، مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان بطور چشمگیری زیاد می‌شود. با رعایت نکات زیر می‌توانید نسبت به تهیه زولبیا و بامیه بهداشتی و مطمئن اقدام نمایید.

– زولبیا و بامیه را تنها از مغازه‌های قنادی و شیرینی فروشی بخرید.

– یکی از شرایطی که با رعایت آن پی به سالم بودن زولبیا و بامیه می‌بریم بهداشت فردی کارگران و وضعیت نظافت مغازه و نبودن حشرات در مغازه‌ها می‌باشد که پوشیدن روپوش و استفاده از دستکش یکبار مصرف و یا استفاده از انبرک استیل برای چیدن زولبیا و بامیه در داخل جعبه تاکید می‌گردد.

– از خرید زولبیا و بامیه‌ای که از قبل داخل جعبه چیده شده است تا حد امکان خودداری نمایید.

– از خرید زولبیا و بامیه از دست فروشان، سوپرمارکت و لبنیاتی‌ها جدا خودداری نمایید.

– رنگ زولبیا بامیه باید زرد و طلایی باشد. رنگ‌های متمایل به قهوه‌ای و قهوه‌ای سوخته و یا تیره نشان دهنده طبخ زولبیا بامیه با روغن‌های سوخته و چند بار مصرف می‌باشد.

– از خرید از مغازه‌هایی که زولبیا و بامیه را در معرض هوای گرم و آفتاب و یا پشت شیشه مغازه قرار داده‌اند و یا ظرف زولبیا فاقد سلفون می‌باشد خودداری نمایید.

– زولبیا و بامیه باید در ظروف تمیز و مناسب که ته ظرف شربت و روغن زیادی جمع نشده باشد نگهداری شود و تا حد امکان روی آن سلفون کشیده و در معرض هوای آزاد نباشد.

– زولبیا باید عطر و طعم مناسب داشته باشد و حدالامکان رنگ آن روشن و ذرات سوخته شده روی زولبیا بامیه وجود نداشته باشد.

– زولبیا را باید در حجم کم و در جعبه‌های بهداشتی که کف آن سلفون و یک لایه ورق آلومنیوم دارد خریداری نمایید و در کف جعبه‌های زولبیا بایستی علامت استاندارد و پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان درج شده باشد.

– هر چقدر ضخامت زولبیا نازکتر و زولبیا شفاف و بامیه سبک‌تر باشد نشان دهنده ماست مرغوب در زولبیا و تخم مرغ بیشتر در بامیه می‌باشد.

– توصیه می‌شود آن را در حجم كم خریداری كرده و در اسرع وقت مورد استفاده قرار دهید و حتما زولبیا، بامیه و گوش فیل را در یخچال یا محل خشك و خنك نگهداری نمایید./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super