امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 11:49:17 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / با طب ایرانی – اسلامی به مقابله بیماری‌ها برویم

با طب ایرانی – اسلامی به مقابله بیماری‌ها برویم

به گزارش برخوارنیوز، هفتمین جلسه فرهنگی اساتید و کارکنان دانشگاه با موضوع طب ایرانی – اسلامی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسن کاوری با توجه به اهمیت آشنایی با علوم روز دنیا گفت: با نگاهی به سایت‌های مرتبط با طب در جهان می‌توان فهمید که هر کس در هر جای دنیا حرف تازه درباره علوم روز پزشکی برای گفتن داشته باشد در این سایت‌ها دسته‌بندی کرده ولی از طب ایرانی – اسلامی حرف زیادی برای گفتن در این موضوع وجود ندارد.

کارشناس طب سنتی با توجه به آمار تکان دهنده ابتلا به انواع بیماری‌ها در کشورافزود: در کشور ما طبق آمار رسمی 10 میلیون مبتلا به کبد چرب، 7 میلیون دچار بیماری دیابت و هر سال 100 هزار نفر مبتلا به بیماری سرطان معده و حدود 3 میلیون خانواده نابارور وجود دارند.

وی گفت: هیچ کشوری با طیف جمعیتی حال حاضر کشور ما این درصد کبد چرب را ندارد و ما باید با تغذیه سالم و مناسب به سمت کاهش بیماری در سطح جامعه حرکت کنیم.

کاوری طب ایرانی – اسلامی را بسیار غنی دانست و افزود: بسیاری از پژوهشگران جهانی معتقدند که خواستگاه طب در ایران است و ایرانی‌ها در طب صاحب سبک می‌باشد، زیرا ما قریب به 14 هزار روایت درباره سلامتی داریم که بعضی درباره پیشگیری، برخی با موضوع درمان بیان شده است.

وی آمار تکان دهنده بیماری ام اس را در اصفهان یادآور شد و گفت: طبق تحقیق صورت گرفته توسط دانشگاه اصفهان بیشترین آمار بیماری ام اس در استان اصفهان است و ما باید با کمک طب سنتی و علوم روز پزشکی به سمت معالجه این بیماری و سایر بیماری‌هایی که درمان آن مشکل است حرکت کنیم.

/انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super