امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 06:49:48 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / ماجرای گذاشتن سر خوک جلوی مسجدی در کانادا

ماجرای گذاشتن سر خوک جلوی مسجدی در کانادا

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایران خبر، مسلمانان کانادایی برای چندمین بار، با اقدام زشت و ناپسند تعدادی افراطگرا و نژادپرست مواجه شدند که از سر خوک جهت آزار مسلمانان استفاده کرده بودند.

نمازگزاران مسجد شهر کبک شب شنبه پس از آنکه نماز مغرب را در مسجد اقامه کردند و قصد ترک مسجد را داشتند با سر بریده شده و البته کادو پیچ خوکی در ورودی مسجد مواجه شدند که بر روی آن نوشته شده بود: "نوش جان".

رئیس این مرکز اسلامی و مسجد شهر کبک در واکنش به این اقدام منزجرکننده گفت: این مرکز مجهز به دوربین‌های مداربسته بسیار پیشرفته است و به زودی عامل یا عاملین این اقدام انزجارآور را شناسایی و به پلیس معرفی می‌کنیم.

«محمد ینغوری» در ادامه افزود: ما مسلمانان، تمام مردم کبک را دوست می داریم و به مردم این شهر احترام می‌گذاریم و امیداوریم این احترام و محبت دو طرفه باشد و آنان نیز به عقاید و باورهای دینی ما احترام بگذارند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما در انیجا هستیم تا تصویر حقیقی از اسلام و مسلمانان را به ساکنان شهر کبک نشان دهیم ولی این مرکز و دو مرکز اسلامی دیگر این شهر که ارتباط بسیار خوبی با هم دارند، حداقل یکبار در سال، شاهد چنین اقدامات نژادپرستانه‌ای هستند.

پس از این حادثه اخیر، ر‌ؤسای سه مرکز اسلامی شهر کبک خواستار برگزاری جلسه اضطراری مشترک برای بررسی ابعاد مختلف این ماجرا و راهکارهای مقابله با اقدامات احتمالی بعدی شدند.

سال ۲۰۱۴ میلادی نیز هر سه مرکز اسلامی شهر کبک هدف حمله نژادپرستان کانادایی قرار گرفت و بر روی دیوارها و درهای این مراکز اسلامی، پوسترها و نوشته‌هایی توهین‌آمیز نصب و نوشته شد.

یکی از مسئولین ارشد شهر کبک با محکوم کردن این اقدام نژادپرستانه گفت: تعصب، نفرت و فهم غیرمنصفانه به هر شکلی که باشد، باید محکوم شود و ما باید اتحاد و انسجام خود را در مقابل اینگونه رفتارها نشان داده و به مقابله با آنها برخیزیم.

پلیس کانادا نیز با ورود به این پرونده در حال تحقیق بر روی آن است و به زودی نتایج تحقیقات خود را در اختیار رئیس مرکز اسلامی شهر کبک قرار خواهد داد.

شایان ذکر است، خوک از پلید ترین حیوانات در دین مبین اسلام شمرده می‌شود که هرگونه استفاده از این حیوان در مصارف خوراکی و بهداشتی، ممنوع اعلام شده است. افراطگرایان نیز با علم و اطلاع از این حکم دین اسلام، اقدام به قرار دادن سر خوک در مساجد و مراکز اسلامی می‌کنند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super