امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 10:07:23 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / ازدواج، رونق و موفقیت اقتصادی را در افراد بیشتر می‌کند

ازدواج، رونق و موفقیت اقتصادی را در افراد بیشتر می‌کند

به گزارش برخوارنیوز، خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد مقدس در اسلام مطرح و پیرامون آن احادیث فراوانی از ائمه معصومین نقل شده است. سفارش به ازدواج به‌هنگام در اسلام توصیه مؤکد این دین آسمانی است. ازدواج و تشکیل خانواده دستاوردهای زیادی برای زوجین به ارمغان می‌آورد که می‌توان به ایجاد کانون آسایش و آرامش برای زن و مرد، کمک به رشد و تکامل عاطفی و روانی زوجین، ارضای نیازهای جنسی، ارضای تمایلات عاطفی و موارد دیگر اشاره نمود.
با این وجود، نهاد خانواده همواره با تهدیدهایی روبرو بوده است. تهدیدهایی که چنانچه به خوبی مدیریت نشوند می‌توانند اساس و شالوده خانواده را در هم ریخته باعث بروز مشکلات اجتماعی و روانی فراوانی گردند.
سوء‌ظن‌ها و بدبینی‌های بی‌مورد، دخالت‌های خانواده‌های زوجین، بی‌مسئولیتی و عدم کفایت زوجین، عدم احترام به ارزش‌ها، باورها و دیدگاه‌های طرفین مواردی هستند که به عنوان تهدید می‌توانند نظام خانواده را درهم بشکنند.
یکی دیگر از تهدیدهایی که جوانان را در تشکیل خانواده درگیر خود ساخته و رغبت به ازدواج و تشکیل خانوده را در آن‌ها با بیم  و نگرانی  همراه ساخته، جنبه اقتصادی و نگرانی از تأمین شرایط مناسب برای زندگی در پیش رو است.
بدانیم که خداوند رحمان و رحیم است و محال است بدخواه بنده خویش باشد. او که خود سفارش به ازدواج می‌کند چگونه از بنده خود غافل می‌شود. او كه قبل از خلقت انسان، غذای او را در سینه مادرش قرار می‌دهد و مهر او را در دل والدینش می‌كارد تا مراقب و مواظب او باشند، چگونه ممكن است بدخواه انسان باشد؟! و انسان را به خود وارهاند. پس کافی‌است به خداوند ایمان داده باشیم.
تحقیقات نشان داده است که فرد با تشکیل خانواده از فرصت اقتصادی بهتری برخوردار خواهد شد و امید به زندگی بهتر و تأمین رفاه برای همسر و فرزندان باعث ایجاد روحیه کار بیشتر و به دنبال آن  جستجوی منابع درآمدی بهتری خواهد بود.
از طرف دیگر فرد با تشکیل خانواده، منابع مالی را بهتر مدیریت خواهد نمود و از اسراف‌هایی  که در گذشته داشته اجتناب کرده و منابع مالی را به سمت و سوی رفاه خانواده هدایت می‌نماید.
همچنین با تشکیل خانواده آینده‌نگری در فرد تقویت می‌شود و تفکر اقتصادی در او رشد می‌یابد و انگیزه پیشرفت و موفقیت اقتصادی و کسب درآمد بهتر در وی ایجاد خواهد آمد.
کوتاه سخن اینکه با ایجاد شرایط مناسب برای جوانان و حمایت از آن‌ها و سهیل‌گیری در امر ازدواج جوانان این مرز و بوم بکوشیم تا شاهد تشکیل خانواده‌های موفق در جامعه و در نهایت تعالی جامعه اسلامی باشیم.
در پایان مطمئن باشیم اگر به خداوند متعال توکل کنیم و تمام امور زندگى خود را به او واگذاریم، خداوند خود مراقب ما خواهد بود./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super