امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 02:18:34 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / علت بسیارى از مشکلات امروز جامعه، بی‌اعتنایی به عدالت‏ است

علت بسیارى از مشکلات امروز جامعه، بی‌اعتنایی به عدالت‏ است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در نماز جمعه این هفته دولت‌آباد، با اشاره به در پیش بودن لیالی پربرکت قدر، اظهار کرد: از میان ماه‌های سال، ماه مبارک رمضان و از میان شب‌های این ماه، شب قدر از شرافت و عظمت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در اهمیت این شب، همین بس که قرآن کریم در این شب نازل‌شده است و از هزار ماه برتر است؛ قرآن کریم درباره این شب می‌فرماید «ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و تو چه می‌دانی شب قدر چیست؟ شب قدر بهتر از هزار ماه است».

امام جمعه دولت‌آباد تصریح کرد: به گفته شهید مطهری اوج معنویت ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر است و در این میان آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که احیا و شب‌زنده‌داری زمانی ارزشمند است که انسان، خودش در آن شب، زنده باشد یعنی حیات معنوی داشته باشد.

سرافراز بیان کرد: حیات معنوی انسان، به یاد خدا بودن است و به هر اندازه و در هر حالت که قلب انسان از خدا غافل نباشد، انسان زنده است.

وی ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان و هفته قضائیه را مهم‌ترین مناسبت‌های هفته ذکر کرد و بیان داشت: شهادت مولای متقیان علی (ع) را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی را هم گرامی می‌داریم.

سرافراز گفت: جامعه اسلامى، با عدل و قسط است که قوام پیدا می‌کند و در واقع، روح جامعه اسلامى؛ عدالت‏ است، امیرالمؤمنین علی (ع)، در همان چند سالى که به خلافت و حکومت رسیدند، نشان دادند که اولویت در نظر آن بزرگوار، استقرار عدل الهى و اسلامى است و بیشترین اهتمامشان بر استقرار عدل در جامعه بود.

وی ادامه داد: امروز مهم‏ترین مسئله براى حکومت اسلامى‏ عدالت است، یعنى اگر امیرالمؤمنین (ع) امروز و در زمان ما حضور ‏داشتند یقیناً عدالت را بیشتر از همه ‏چیز دنبال مى‏کردند.

امام‌جمعه دولت‌آباد تأکید کرد: امروز در نظام اسلامى وظیفه همه مسئولان؛ احیاء و اجرای عدالت‏ است و علت بسیارى از مشکلات امروز جامعه ما؛ بی‌اعتنایی به عدالت‏ است.

وی متذکر شد: توقع از قوه قضائیه این است که مردم عدالت را در زندگى حس کنند؛ طورى بشود که هر کس که مورد ستم قرار گرفت، امیدوار باشد که حالا مى‏روم به قوه قضائیه مراجعه مى‏کنم و داد خود را می‏ستانم قوه قضائیه باید ملجأ و پناه براى همه شود.

سرافراز بیان داشت: البته اجرای عدالت فقط وظیفه قوه قضاییه نیست، بلکه همه متصدیان حکومت اسلامى به سهم خود در اقامه عدل موظف هستند منتها ضامنش قوه قضاییه است.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌ مثال، مبارزه با فساد که بسیار هم مورد تأکید مقام معظم رهبری است و فرمودند: «مبارزه با فساد، یک حرکت و رفتار علوى است و قاطعیت علوى را لازم دارد، این وظیفه دستگاه قضا و دولت و مجلس است.»

امام‌جمعه دولت‌آباد تأکید کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، موضوع حقوق‌های نجومی، هجوم به ارزش‌ها است و دولت و قوه قضاییه باید با این موضوع به‌طور جدّی برخورد کنند و به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی به ششم تیرماه؛ سالگرد سوءقصد به مقام معظم رهبرى اشاره کرد و گفت: اراده حق‌تعالی و تقدیر چنین بود تا وجود با برکتش براى دوران پرتلاطم و پرخطر پس از امام (ره) ذخیره گردد و اکنون ما هستیم و وظیفه شکر این نعمت بزرگ که با تبعیت خالصانه از منویات و فرامین آن بزرگوار محقق خواهد شد.

خطیب نماز جمعه‌های دولت‌آباد به اهمیت روز قدس امسال نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این‏که در شرایط فعلى، مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستى و عربستان سعودى علیه جهان اسلام وارد عمل شده‏‌اند، روز جهانى قدس امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان همه ملت‏‌هاى مسلمان به ‏ویژه ملت ایران یک‌بار دیگر در صحنه حاضر و نشان خواهند داد همچنان که حضرت امام خمینى (ره) و مقام معظم رهبری بر آن باور دارند، مسئله فلسطین و نابودى رژیم صهیونیستى و آزادى قدس شریف کماکان در دستور کار همه ملت‏هاى مسلمان به‏ویژه جمهورى اسلامى ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین محکومیت اقدامات ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه، علیه مردم مظلوم به‌ویژه شیعیان بحرین و سرکوب علما و اندیشمندان و سلب تابعیت و اهانت به آیت‏‌الله شیخ عیسى قاسم نیز باید پیگیری شود.

سرافراز اظهار کرد: شخصیت‌های دینی، اجتماعی، سازمان‌های مختلف ملی و بین‌المللی با اعلام حمایت از مسلمانان مظلوم بحرین، مانع از ادامه و گسترش ظلم در جهان شوند و همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمود «کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد می‌زند؛ اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست».

وی در پایان همچنین جان باختن جمعی از سربازان عزیز میهن را در سانحه رانندگی تسلیت گفت و برای آن‌ها علو درجات و برای بازماندگانشان صبر و برای مصدومین این حادثه آرزوی سلامتی کرد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super