امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 09:40:31 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / رسانه؛ رفتار، گفتار و تفکر انسان را تغییر می‌دهد

رسانه؛ رفتار، گفتار و تفکر انسان را تغییر می‌دهد

به گزارش برخوارنیوز، در همایش انس و مودت فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان برخوار، آرش طاهری کارشناس رسانه گفت: استفاده نامناسب و خارج از عرف رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیرات مهمی در رفتار، گفتار و تفکر انسان بگذارد.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی آرایه‌های گویشی را تغییر داده‌اند و کلمه‌های غیرفارسی و غیرمعمول در این شبکه‌ها در حال افزایش است.

طاهری اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی همچنین آرایه‌های پوششی را نیز تغییر داده‌اند به‌طوریکه ۲۵ درصد لوازم آرایشی توسط پسران مصرف می‌شود.

طاهری  گفت: دنیای رسانه به قدری قدرتمند است که حتی می‌تواند فکر و اندیشه انسان را تغییر دهد و قادر است انسان را به گونه‌ای که خود می‌خواهد مدیریت کند.

این کارشناس رسانه در پاسخ به این سوال که با وجود مشکلات فراوان شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان از آن باید استفاده نمود یا خیر، گفت: شبکه‌های اجتماعی مانند کارد است که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود، مهم این است که چگونه از آن استفاده شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به فراگیری انواع رسانه‌های اجتماعی لازم است هر فرد با هر میزان اطلاعات و مدرک، سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهد تا بتواند رسانه را مدیریت کند در غیر این‌صورت رسانه بر زندگی فرد حاکم می‌شود و می‌توانند مشکلات فراوانی بر شخص به وجود آورد.

طاهری با اشاره به مشکلات اخلاقی به وجود آمده به وسیله استفاده نادرست از این شبکه‌ها گفت: باید بدانیم که عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب به دنبال اغفال افراد بی‌اطلاع و جاهل هستند و با استفاده از ترفندهای مختلف دختران و پسران را به دام انداخته، سپس از آن‌ها اخاذی می‌کنند.

این کارشناس و مشاور رسانه تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات  شبکه‌های اجتماعی این است که دشمنان اسلام و کشور با طرح شبهات، جوانان را منحرف و از مسیر اسلام دور می‌سازند.

طاهری خاطرنشان کرد: افراد مطلع و آگاه به مسائل دینی و افراد آگاه به مسائل کشور می‌بایست به پا خیزند و به شبکه‌های اجتماعی ورود نمایند و با تشکیل گروه‌ها و کانال‌های دینی در مقابل دشمن تمام قد بایستند و اجازه ندهند بستر شبکه‌های اجتماعی جولانگاه دشمنان اسلام و میهن شود.

گفتنی است همایش مودت به همت سپاه ناحیه برخوار و با حضور فرماندهان پایگاه‌های بسیج  شهرستان برخوار به اتفاق خانوداه‌های آن‌ها در تالار نگین بهشت دستگرد برگزار شد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super