امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 12:35:09 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / پزشکی / میوه‌های مناسب برای رژیم دیابتی

میوه‌های مناسب برای رژیم دیابتی

به گزارش برخوارنیوز، مصرف بعضی از میوه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت مضر است و افراد دیابتی باید بدانند که چه میوه‌هایی را مصرف کنند.

میوه‌هایی مثل توت فرنگی، سیب، کیوی و پرتقال، شاخص قند خون پایینی دارند و می‌توانند سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت را کنترل کنند.

بر اساس یافته‌های موسسه ملی دیابت و دستگاه گوارش (NIDDK) ، میوه یکی از غذاهای سالم برای افراد مبتلا به دیابت و مصرف آن در رژیم غذایی بسیار مهم است.

کارشناسان اظهار می‌کنند: افراد مبتلا به دیابت بیشتر از میوه‌های تازه یا منجمد استفاده و کمتر از میوه‌های فراوری شده مصرف کنند.

از یافته‌های این بررسی که در "Medical News Today" به چاپ رسیده است، نتیجه گرفته می‌شود افراد مبتلا به دیابت سعی کنند کمتر از آب میوه‌های آماده و کنسرو میوه استفاده کنند، زیرا شاخص قند خون در این مواد بسیار بالا است.

اکثر میوه‌ها شاخص گلیسمی  پایینی دارند. میوه‌هایی مثل سیب، موز، آووکادو، گیلاس، انگور، کیوی، گریپ فروت، شلیل، انواع توت‌ها، آلو، هلو، پرتقال، گلابی و توت‌فرنگی شاخص گلیسمی کمتر از ۵۵ دارند.  گلیسمی میوه‌هایی مثل هندوانه و خرما بالاتر از ۷۰ است و میوه‌هایی مثل انجیر، ملون، آناناس و انبه گلیسمی با شاخص متوسط بین ۵۶ تا ۶۹ دارند.

مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز توصیه شده است. یکی از راهکارهای مردم در ایالات متحده پرکردن نیمی از بشقاب با میوه و سبزیجات و نیمی دیگر با پروتئین و غلات است.

(شاخص گلیسمی: شماره‌ای است که به غذای معینی داده می‌شود و بیانگر اثر آن غذا بر میزان قند یا کلوگز خون فرد است)

منبع: مجله ساینس

/انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super