امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 03:55:57 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / تاریخی / عدم اخلاص کوفیان به امامشان مقدمه واقعه عاشورا شد

عدم اخلاص کوفیان به امامشان مقدمه واقعه عاشورا شد

به گزارش برخوارنیوز، مسلم پسر عقیل، با سه امام،  امیر مومنان‌، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هم عصر بوده و محضر آن بزرگواران را درک کرده است و در زمان امامت امام حسین (ع) جان خود را برای اهداف امام خویش فدا نمود.

مسلم نماینده امام حسین (ع) در  پاسخ به دوازده هزار نامه با بیش از بیست و دو  هزار امضای کوفیان بود. زمانی که امام حسین اشتیاق و نامه‌های پرشمار کوفیان را دیدند تصمیم گرفتند به کوفیان پاسخ دهند و  به این منظور  مسلم بن عقیل و چند تن دیگر را به کوفه فرستادند. ماموریت سنگین مسلم تحقیق درباره صحت مشتاق بودن کوفیان بود و  پی بردن به اینکه آیا عموم سران و بزرگان کوفه آمادگی پشتیبانی و حمایت از  امام حسین (ع) و ایستادن بر سر عهدشان را دارند؟

شیعیان کوفه پس از با خبر شدن حضور نماینده امام حسین (ع) در شهرشان، به حضور وی رفته و جمع کثیری از آن‌ها با مسلم بیعت کردند. و او که این اشتیاق را دید پس از چهل روز تصمیم خود را گرفت و نامه‌ای برای امام حسین فرستاد که در آن این‌گونه نوشته بود: «آنچه می‌‏گویم حقیقت است. اکثریت قریب به اتفاق مردم کوفه آماده پشتیبانی شما هستند؛ فورا به کوفه حرکت کنید.»

و این آغاز و مقدمه  واقعه عاشورا بود و بی‌وفایی کوفیان بر عهدشان تا جایی که قیام مسلم را با شکست مواجه کرد. از جمله دلایلی که برای شکست مسلم در کوفه می‌توان برشمرد از جمله زیر است:

۱- سخن چینی و جاسوسی امویان

۲- روی کار آمدن عبیداللّه

۳- بکارگیری شبکه جاسوسی پیشرفته

۴- ایجاد فضای رعب و وحشت

و چه خوب است که در روزی که مصادف با ورود مسلم بن عقیل به کوفه است و ذکر بی‌وفایی کوفیان، اندکی به فکر فرو برویم. یادآوری تاریخ و مرور آنچه بر گذشتگان گذشت همیشه می‌تواند کلاس درسی برای تصمیم‌گیری‌های کنونی ما باشد. کوفیانی که دوستدار امام زمان و عصر خویش بودند. او را فرا خواندند اما آنقدر مخلص نبودند که بتواند عهد خود را به پایان برسانند و نماینده امامشان را رها کردند و به تمام پیمان‌هایشان با امام خویش پشت کردند.

امام زمان ما نیز هم اکنون چشم به راه نامه‌ها و امضاهایمان است تا لبیکش بگوییم و برای استوار ماندن در راهش با او بیعت کنیم.

و تاریخ اشتباه و کوتاهی ما را برنمی‌تابد چون باید از پیشینیان درس بگیریم و در تصمیم برای یاری اماممان مخلص و ثابت قدم باشیم./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super