امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:30:05 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / مواد پلاستیکی؛ عامل اصلی تخریب محیط زیست

مواد پلاستیکی؛ عامل اصلی تخریب محیط زیست

به گزارش برخوارنیوز، عصر تکنولوژی و فناوری با همه خوبی‌هایی که برای بشر به ارمغان آورده است گاهی خسارت‌های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به دنبال داشته تا جایی که دوستداران محیط زیست را به واکنش واداشته است.

از بارزترین مواردی که باعث تخریب محیط زیست در سالیان اخیر شده است و روز به روز بر میزان  آن افزوده می‌شود استفاده نادرست از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف و رهاسازی آن در محیط زیست است.

علت بروز چنین مشکلی، فراوانی و قیمت ارزان مصنوعات پلاستیکی و عدم توجه ما نسبت به محیط پیرامون خود است.

مصنوعات پلاستیکی از جمله پاکت‌های نایلکس، بدترین دشمن برای محیط زیست محسوب می‌شوند. این مصنوعات ساخت بشر، گاهاً به طور متوسط پانصد سال زمان نیاز دارند تا بتوانند دوباره به چرخه طبیعت بازگردند.

از این رو در برخی از کشورهای قوانین سخت‌گیرانه‌ای نسبت به استفاده از این پاکت‌ها در نظر گرفته شده است. کشورهایی نظیر ایتالیا و هنگ‌کنک با وضع مالیات بر مصرف پاکت‌های پلاستیکی مردم را به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی تشویق می‌کنند.

در ایران بخاطر ارزان بودن محصولات پلاستیکی و عدم فرهنگ‌‌‌سازی در استفاده درست از این محصولات ، شاهد تخریب روزافزون محیط زیست هستیم.

در اصفهان ، به همت شهرداری اصفهان در بازارهای کوثر وابسته به شهرداری از پاکت‌های پلاستیکی تجدیدپذیر استفاده می‌شود.

این پاکت‌های پلاستیکی توسط پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر تهیه و تولید انبوه آن آغاز شده است . این نوع جدید از پاکت‌های پلاستیکی تجدیدپذیر در مدت ۱۸ تا ۲۰ ماه تجزیه می‌شوند.

در بازارهای کوثر روزانه یک و نیم تن از این پاکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با عدم رهاسازی مواد پلاستیکی در محیط می‌توانیم جان دوباره‌ای به محیط پیرامون خود ارزانی داشته و با زمین این دوست بخشنده، مهربان‌تر باشیم. / انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super