امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 07:27:48 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / ایثار و شهادت / باید در مقابل ابرقدرت‌ها مقاومت کرد

باید در مقابل ابرقدرت‌ها مقاومت کرد

به گزارش برخوارنیوز، درسی که اسلام همواره به پیروانش داده است ایستادگی بر سر عقاید، دفاع از اسلام عزیز و مقاومت در برابر متجاوزین و ظالمین است. زمانی که ظالمی به مظلومی یورش می‌برد، مسلمان مخلص، فارغ از ملیت و نژاد و مرزهای جغرافیایی به پا می‌خیزد و از مظلوم دفاع می‌کند و برسرآرمان‌های بزرگ اسلام با متجاوز پیکار می‌کند.

شاید به گمان بعضی‌ها راحت‌تر این باشد که مشکلات دیگران را به خودشان واگذار کنیم و صبر کنیم تا زمانی‌که خطر به خودمان رسید، به چاره بیاندیشیم و یا حتی هنگام درگیر شدن خودمان با خطر هم، کنار بکشیم و از داشته‌هایمان و عقایدمان بگذریم تا شاید جان خود را نجات دهیم!

ولی این کار دور از عقلانیت است و دور از توقعی است که اسلام از ما دارد. اسلام از ما خواسته که همواره قوی و نیرومند باشیم. تا هر زمان آمادگی مقابله با دشمنان را داشته باشیم. خواسته است بر سر اصولی که به آن‌ها پایبندیم بمانیم و هرگز در برابر ظلم ساکت ننشینیم.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسمی که برای یکی از فرماندهان شهید جبهه مقاومت برپا شده بود این چنین اصول مقاومت را معرفی نمود: آن‌چه در کنار علم، تجربه، تکنولوژی، سطح نظامی و امکانات پیشرفته باید آن را حفظ کنیم و برای ما در مقاومت اصل است، طهارت، صدق، وفاداری، عشق، مهربانی، ایمان، اخلاص و تواضع است. ما این ویژگی‌ها را در این فرمانده مرحوم مجسم می‌دیدیم. خداوند به واسطه‌ چنین افراد پاک و صادقی پیروزی خود را بر ما نازل کرد.

وی برخورداری از عشق و ایمان و اخلاص و وفاداری را از اصول مهم مقاومت معرفی کرده است که باید در کنار علم و تجربه و قدرت نظامی حفظ شود.

جبهه مقاومت از سربازانی شجاع و قوی برخوردار است که علاوه بر برخورداری از توان نظامی بالا، دارای روحیه، ایمان و اخلاص والایی هستند و تا آخرین رمق بر اصول اعتقاداتی پایبند و آماده جانفشانی در راه اهداف خود در سخت‌ترین مراحل رزم می‌باشند./ ف احمدی

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super