امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 01:53:48 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / تولید لیفتراک تراکتوری توسط مخترع دولت‌آبادی

تولید لیفتراک تراکتوری توسط مخترع دولت‌آبادی

به گزارش برخوارنیوز به نقل از  ایمنا، یک مخترع دولت آبادی با تجربه ۲۰ ساله در تولید قطعات فلزی توانست ماشین لیفتراک تراکتوری تولید کند.

حسین ارفع‌الرفیعی گفت:‌ یکی از مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی و انبارها جابجایی بار و اجسام در مسیرهای ناهموار بود و این مشکل ایده‌ای شد برای ساخت لیفتراک جدید که مشکل را برطرف کند.

وی افزود:‌ با مشورت و برنامه‌ریزی شش ماهه بهترین راه تولید لیفتراک جدید را با تراکتور شناسایی کردم و برای بدست آوردن یک لیفتراک خوب با قیمت مناسب از تراکتورهای فرسوده استفاده کردم.

این مخترع گفت:‌ تراکتورهای فرسوده و غیرقابل استفاده را در زمان یک ماه بازسازی و یک لیفتراک ایرانی ساختیم.

این لیفتراک دارای فرمان هیدرولیک و ترمز مکانیکی  است و با توجه به نیاز مشتری ۵ دنده و ۱۰ دنده تولید می‌شود و توانایی جابه جایی ۲ تن بار با ارتفاع چهار متر را دارد.

ارفع الرفیعی گفت:‌‌ از ابتدای سال تاکنون برای ۱۰ شرکت و واحد صنعتی لیفتراک ساخته و علاوه بر اصفهان به استان‌های شیراز و همدان فرستاده است.

وی افزود:‌  با ساخت این لیفتراک سالانه ۲۰ تراکتور فرسوده بازسازی و به لیفتراک تبدیل می‌شود و مشکل حمل بارهای سنگین هم بر طرف می‌شود.

این مخترع گفت:‌ در صورت حمایت می‌تواند سال آینده تولید این لیفتراک را به ۵۰ دستگاه برساند.

خریداران از ساخت این دستگاه راضی هستند و می‌گویند با ساخت این دستگاه مشکل جابجایی بار و اجسام در مسیرهای ناهموار برطرف شده و قیمت این لیفتراک یک سوم قیمت لیفتراک معمولی است.

لیفتراک تراکتوری به شماره ۸۸۰۵۵ در اسفند ۹۴ ثبت اختراع شده است./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super