امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 04:43:39 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / ۳۰۰ کیلو شیر فاسد کشف و ضبط شد

۳۰۰ کیلو شیر فاسد کشف و ضبط شد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایمنا، معاون مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان گفت: در بازرسی‌های بین شهری ۳۰۰ کیلو شیر فاسد در ماشین بدون سردخانه در مسیر دولت‌آباد کشف و ضبط شد.

هوشنگ طاهری در خصوص کشف و ضبط ۳۰۰ کیلو شیر فاسد در مسیر دولت آباد گفت: در بازرسی‌های بین شهری با بازدید از محتوی  تانکر حمل شیر و مشاهده پشه و مگس داخل آن، تانکر مربوطه سریعاً توقیف شد.

وی افزود: شیرهای داخل تانکر به میزانی اسیدی بود که ترش شده و غیر قابل استفاده شده بود.

وی شرایط نگه‌داری شیر بعد از گرفتن از دام را در جلوگیری از فاسد شدن آن ضروری دانست، و افزود: شیر با دمای ۳۷ درجه بعد از گرفتن از دام باید سریعاً در یک ساعت اول انتقال داده شود تا میزان میکروب آن افزایش پیدا نکند و سپس در دمای  4 درجه قرار گیرد.

معاون مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان دلیل فاسد شدن شیر را کنترل نکردن و قرار ندادن در ایستگاهای سردخانه اعلام کرد و گفت: واسطه‌ها شیر را بعد از دوشیدن و بدون کنترل و استقرار در ایستگاه سردخانه با ماشین‌های بدون سرد خانه  حمل می‌کنند، به خاطر اینکه قصد دارند به صورت دوره گردی به فروش برسانند، به همین علت مدت زمان ماندن طولانی شیر در تانکر باعث فساد آن می‌شود.

به گفته طاهری مصارف استفاده از این شیرهای فاسد با پایین آوردن میزان اسید آن معمولاً در دوغ و کشک و پنیر پیتزا است، حتی اگر درصد فساد آن بالا نباشد با منجمد کردن شیر، در بستنی هم استفاده می‌شود./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super