امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 02:10:43 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / شرایط قرارداد نفتی ذلیلانه است

شرایط قرارداد نفتی ذلیلانه است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از پورتال خبری کاشان، حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه آورده ایران در IPC حدود ۸۰ درصد است، اما سهم تصمیم‌گیری و رأی‌دهی را ۵۰ درصد در نظر گرفته‌اند، گفت: این نشان از ذلیلانه بودن این قرار داد و این نوع قرارداد برای امنیت، حاکمیت و استقلال کشور تهدید است.

وی افزود: اشکالات اساسی فرمت‌های قرارداد در بیش از سی سال قرار دادن یک منبع نفتی ایران در اختیار بیگانه است که به هر دلیلی مشکلی ایجاد شود، تا زمان اعلام رضایت شرکت بیگانه، میدان نفتی ایران راکد خواهد ماند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه اگر آن شرکت به عمد بعد از قرارداد کار را رها کند، تمام میادین نفتی ایران از حاکمیت ما خارج خواهد شد، گفت: این نوع قرارداد برای امنیت، حاکمیت و استقلال کشور تهدید است.

نماینده مردم شاهین شهرو میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر پروژه باید یک شرکت تأسیس شود که آورده ایران در هر پروژه ۸۰ درصد خواهد بود ضمن اینکه سهم مساوی با میزان مشارکت همخوانی ندارد.

وی با تأکید براینکه حق رأی وابسته به میزان مشارک باید باشد، گفت: زمانی که مشارکت ایران و بیگانه به صورت ۸۰ و ۲۰ درصد است، باید حق رأی نیز به همین نسبت باشد که در قرارداد IPC به این شکل نیست.

حسینعلی حاجی با بیان اینکه اشکال دیگر این قرارداد اجماع کردن طرفین در امور است، افزود: اجماع کردن دارای شرایط خاص خود است که ممکن است طرف مقابل نظر خلاف رأی ما را داشته باشد که در این شرایط روند کار متوقف خواهد شد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super