امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 12:42:50 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / آموزش و پرورش شهرستان برخوار، اداره برتر استان

آموزش و پرورش شهرستان برخوار، اداره برتر استان

به گزارش برخوارنیوز، مسئول آموزش و پرورش شهرستان برخوار به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به برخی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های حوزه مسئولیت خود در سه سال گذشته اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان در عرصه‌های مختلف پرورشی‌، آموزشی‌، عمرانی و رفاهی در سه سال گذشته بصورت معجزه‌گونه و مثال‌زدنی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته که در اینجا فقط به گوشه‌هایی از موفقیت‌های مزبور اشاره می‌شود:

۱- در ارزیابی استان و مستندات موجود از نتایج آزمون امتحانات نهایی در پنج سال گذشته که اخیراً توسط مسئولین استان اعلام شده، شهرستان برخوار در خرداد سال ۹۴ نسبت به خرداد سال ۹۰ دقیقاً  نود و چهار صدم نمره در معدل، رشد و پیشرفت داشته است. از طرفی شهرستان برخوار بحمدالله رشدی بیشتر از پنجاه درصد در سال ۹۴ نسبت به رشد میانگین استان داشته است.

۲- مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای اولین بار بصورت رسمی در سطح شهرستان در سال ۹۲ تاسیس و در هر شهر و روستا یک کمیته خیرین تشکیل که حاصل آن جذب میلیاردها تومان برای شهرستان بوده به گونه‌ای که در جذب خیرین در سه سال گذشته بیش از ده‌ها سال گذشته اقدام شده آن‌هم خیران بزرگواری که بعضاً برخوار را تا زمان جذب اصلاً ندیده بودند و به جرات می‌توان گفت مراسم و تعداد کلنگ‌زنی‌ها در سه سال گذشته در سطح استان و کشور واقعاً بی‌نظیر بوده است.

۳- چندین قطعه زمین توسط خیرین و شهرداران و شوراهای اسلامی در سه سال گذشته به آموزش و پرورش اهداء شده است. که ارزش آنها میلیاردها تومان برآورد می‌شود.

۴- در مدت مذکور پنج فضای خیرساز (دو آموزشگاه و سه طرح توسعه) با حضور خیرین ارجمند و مسئولین محترم کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

۵- گرفتن قول قطعی و حتمی برای ساخت حدود بیست آموزشگاه توسط خیرین بزرگوار که هماهنگی‌های لازم معمول و بصورت جدّی اجرای قول‌های مزبور در حال پیگیری می‌باشد که انشاالله سه فضای خیرساز در اوایل مهر سال ۹۵ مراسم کلنگ‌زنی آن‌ها انجام خواهد شد.

۶- تعدادی فضای خیرساز در سه سال گذشته کلنگ زنی شده (توسعه و فضا)  و ساخت آنها توسط خیرین در حال انجام است. به گونه‌ای که فقط در یک روز بیش از ده فضای خیرساز در سطح شهرستان کلنگ‌زنی شد، کاری که به جرات می‌توان گفت در سطح کشور بی‌نطیر بوده است. در ضمن تعهد خیرین در اکثر آن‌ها به لطف الهی به اتمام رسیده است.

۷- پنج فضای خیرساز که صد درصد ساخت و هزینه آن توسط خیرین انجام شده انشاالله در چند روز آینده (اوایل مهر ماه ۹۵) با حضور خیرین ارجمند و مسئولین محترم کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد. یعنی در یک روز پنج فضا افتتاح و سه فضا کلنگ‌زنی خواهد شد.

۸- به لطف الهی و همّت مدیران محترم و مشارکت اولیاء و خیرین بزرگوار از سال ۹۲ تا کنون اکثریت قریب به اتفاق مدارس در طرح شاداب‌سازی مدارس شرکت  و آموزشگاه‌های خود را با صرف میلیاردها تومان ایزوگام، محوطه‌سازی، نقاشی، سرامیک و… نمودند به گونه‌ای که یک تحول بزرگی در مدارس اتفاق افتاد.

۹- چهار آموزشگاه نمونه دولتی در شهرستان برای اولین بار در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تاسیس شد تا ضمن جلوگیری از خروج دانش‌آموزان بااستعداد شهرستان، استعدادهای خوب شهرستان بتوانند از حق قانونی خود در کنکور از منطقه ۲ استفاده نمایند.

۱۰- با پیگیری‌های جدی، کنکور در سه سال گذشته در شهرستان برگزار و برای اولین بار در دبیرستان‌های شهرستان دانش‌آموزان توانستند در بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌هایی مثل پزشکی‌، دندانپزشکی و … پذیرفته شوند. رشد پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌های دولتی هر سال نسبت به سال گذشته بهتر بوده بگونه‌ای که همان سالی که کنکور در شهرستان برگزار شد (سال ۹۲) نسبت به سال قبل آن  75/10 رشد وجود داشته است.

۱۱- رشد بی‌نظیر پرداخت وام در سال‌های ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ که طبق اسناد موجود بیش از ده‌ها سال گذشته و به بیانی بیش از عمر آموزش و پرورش شهرستان بوده است.

۱۲- رشد بی‌سابقه حدود سه هزار درصدی جذب گردشگر در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۱

۱۳- توزیع میلیون‌ها تومان هدایای بنیاد علوی در چند شهر و روستا در بین کلیه دانش‌آموزان با پیگیری و رایزنی برای اولین بار در شهرستان و استفاده از توان خیرین و خیریه‌ها بصورت گسترده و اجرای طرح‌های مختلف مثل طرح نسیم بهشت.

۱۴- ایزوگام مدارس در سه سال گذشته بصورت کامل انجام شده به گونه‌ای که فقط در تابستان ۹۵ حدود نه هزار متر ایزوگام نصب و عملاً بام هیچ آموزشگاهی در حال حاضر نیاز به ایزوگام ندارد.

۱۵-اعتبارات جاری آموزش و پرورش شهرستان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ بیش از ۸۲ در صد افزایش داشته است.

۱۶- اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش شهرستان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ با پیگیری‌های جدی مسئولین محترم ذی‌ربط چهار صد و بیست درصد رشد داشته و نسبت به اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش شاهین‌شهر بیش از سه برابر افزایش داشته است.

۱۷- در بحث گرمایش مدارس کار بزرگی در حال انجام است به گونه‌ای که با هزینه‌ای بالغ بر میلیاردها تومان در دو سال گذشته بیش از هفتاد درصد مدارس مجهز به سیستم گرمایشی شوفاژ با موتورخانه مرکزی شده و قرار است که در اسرع وقت صد درصد آموزشگاه‌ها به سیستم شوفاژ مجهز شوند.

۱۸- همایشها: بدون کمترین هزینه و با استفاده از منابع مالی دیگران صدها همایش بزرگ با حضور اساتید بزرگ کشوری و استانی مانند دکتر رفیعی، حاج آقا دهنوی و… در سطح شهرستان در عرصه‌های مختلف از جمله همایش‌های بزرگ بازنشتگان، انجمن اولیاء و مربیان، شوراهای دانش‌آموزی، تعاون و رفاه معلم، خانواده‌، نماز و آسیب‌های اجتماعی و … در سه سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر صدها میلیون تومان برگزار شد که خیلی از آن‌ها بصورت ابتکاری فقط در شهرستان برخوار اجرا شده است.

۱۹- جشنواره‌ها: برگزاری جشن ستارگان برای اولین بار در هفت شهر با هزینه شهرداران و شوراهای اسلامی ویژه برترین‌های کنکور، برگزاری جشنواره‌های جابر ابن حیان در ابتدایی و خوارزمی در متوسطه برای اولین بار در دو سال گذشته و نیز برگزاری جشنواره بزرگ مسابقات معارف اسلامی و فرهنگی هنری، بصورتی که در چندین سال قبل برای اولین بار در سه سال گذشته در شش جشنواره به بیش از سه هزار دانش‌آموز برتر، ده‌ها میلیون تومان هدیه و تقدیرنامه با شکوه خاصی تقدیم شد. کاری که بنابر نظر مسئولین استان در سطح استان و کشور کم نظیر بوده است. جشنواره فرهیختگان فرهنگی، خاص همکارانی که از اردیبهشت ماه سال قبل تا اردیبهشت ماه سال بعد حائز رتبه درسطح استان و کشور شده‌اند برای اولین بار که در اردیبهشت سالهای ۹۳، ۹۴ و۹۵ برگزار و به صدها همکار برگزیده استانی و کشوری تقدیرنامه و هدیه با شکوه خاصی تقدیم شد.

۲۰- رتبه‌ها: آموزش و پرورش شهرستان به لطف الهی و همت تک تک همکاران و مدیران در سه سال گذشته توانسته صدها عنوان برتر کشور و استان را به خود اختصاص دهد که در اینجا بخاطر کثرت  فقط به برخی از عناوینی که در چند ماه اخیر اعلام شده اشاره می‌شود: کسب عناوین افتخار آفرین اول کشوری توسط همکاران و دانش‌آموزان آموزشگاه‌های زینب، هشیار سر، سحر، فردوسی و … در رشته‌های مختلف، رتبه برتر نماز برای سومین سال متوالی، رتبه برترهفته معرفی مشاغل برای سومین سال متوالی، رتبه برتر بهداشت روانی برای سومین سال متوالی، کسب رتبه برتر توسط شورای آموزش و پرورش برای دومین سال متوالی، کسب رتبه برتر در پروژه مهر ۹۴ برای سومین سال متوالی و… همچنین در سه سال گذشته از حدود پنجاه گروه آموزشی شهرستان؛ چهل و پنج گروه عنوان با افتخار برتر استان را کسب نمودند. که در نوع خود در سطح استان و کشور واقعاً بی‌نظیر است. انشاالله کل موفقیت‌ها در مجموعه‌ای منتشر خواهد شد.

علی بابایی افزود: در مجموع اگر آموزش و پرورش شهرستان برای اولین بار توانسته در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به عنوان ارزشمند و غرورآفرین اداره برتر استان دست پیدا کند و مسئول آموزش و پرورش شهرستان در همایش روسای آموزش و پرورش به عنوان مدیر موفق معرفی شود به خاطر همدلی‌، صمیمیت‌، دلسوزی و در یک کلمه خوب کارکردن تک تک همکاران اداری‌، آموزشی و پرورشی در نقاط مختلف شهرستان می‌باشد.

وی گفت: البته بیان این موفقیت‌های بزرگ بدین معنی نیست که در آموزش و پرورش شهرستان هیچ گونه ضعف‌، عیب، نقص و ایرادی وجود ندارد‌. بدون شک برای رسیدن به اهداف بزرگ و ایده‌آل، معایب و نواقص زیادی وجود دارد که باید با انتقادهای سازنده و رهنمودهای دلسوزانه و پیشنهادات ارزشمند همکاران بزرگوار برطرف و یا به حداقل برسد.

مسئول آموزش و پرورش برخوار در خاتمه گفت: جا دارد از زحمات مخلصانه‌، بی‌شائبه و طاقت‌فرسای تک تک همکاران بزرگوار، که در سه سال گذشته بدون تعارف با تمام توان بسیار خوب کار کردند و باعث کسب این موفقیت‌های ارزشمند شدند صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super