امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 25 April , 2024 ساعت 03:28:11 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / ایثار و شهادت / شهدای اصناف، مال و جان خود را تقدیم اسلام کردند

شهدای اصناف، مال و جان خود را تقدیم اسلام کردند

به گزارش برخوارنیوز، در مراسم یادواره شهدای اصناف که روز گذشته در تالار شهرداری دولت‌آباد برگزار شد، مسئول نمایندگی ولی فقیه حوزه بسیج شهید خرازی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: زیارت قبر امام حسین (ع)، قبر رسول‌الله و قبر شهدا معادل یک حج مقبول بهمراهی رسول‌الله است و این نشان از اهمیت کار شهدا دارد.

حجت‌الاسلام علوی افزود: فرمایش امام باقر (ع) به مطلق شهدا اشاره دارد و منظور تنها شهدای صدر اسلام نیست اگر چه شهدای عصر حاضر نسبت به شهدای صدر اسلام از ارزش و جایگاه برتری برخوردار می‌باشند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه شهدا گفت: «همه شهیدان عزیزند و در همه زمان‌ها شهید ذی‌قیمت است امام بعضی از شهیدان عزیزترند. کسانی‌که در مقاطع حساس به داد اسلام رسیدند و خودشان را فدا کردند عزیزترند. اگر این حساب درست باشد به نظر من شهیدان انقلاب اسلامی و جنک تحمیلی از جمله عزیزترین شهدای طول تاریخ‌اند. چون در این زمان اسلام غریب‌تر شده و دشمنان اسلام، ابرقدرت‌ها، مستکبران و قدرت‌طلبان و وحشی‌صفتان در طول سالیان متمادی به جان اسلام و مسلمین افتادند و آن‌ها همه ابزارها را برای کوبیدن اسلام بکار بردند. چه پول‌ها خرج کردند و چه نقشه‌ها کشیدند و در طول سال‌های استعمار چه لطماتی بر ملت‌های مسلمان وارد کردند. در چنین روزگار غربتی بود که رهبر عظیم‌الشأن و ملت بزرگوارمان به پا خواستند. این فرزندان و عزیزان شما که در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها به شهادت رسیدند در مقابل همه قدرت‌های ظالم عالم قد علم کرده بودند.»

این مسئول حوزه بسیج شهید خرازی در مقام شهدای اصناف گفت: شهدای اصناف این توفیق را داشتند که در پشت جبهه، حمایت مالی از جبهه داشته باشند و هم آنجایی که ضرورت اقتضا کرد عاشقانه با حضور در جبهه، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و جانبازان، آزادگان و شهدای عزیزی را تقدیم اسلام نمودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) گفت: شهدا و رزمندگان برای همه الگو هستند و سند این ادعا سفارش امام راحل به علمای حوزه علمیه قم است که فرمودند: «مثل چمران بمیرید. مثل این سربازها که در مرزها کشته می‌شوند بمیرید. این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند را مطالعه کنید. پنجاه سال عبادت کردید خدا قبول کند. یک روز هم یکی از این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. از این‌ها یک قدری تعلیم پیدا کنید.»

علوی تصریح کرد: اگر این مملکت امنیت دارد و امروزه شیعه عزیز است و اگر امریکا دها و صدها بار ایران را تهدید به حمله نظامی کرد و قطعنامه صادر کرد ولی هیج‌کجا جرأت نکرد اقدامی انجام دهد، همه این‌ها به برکت خون شهداست.

وی خاطرنشان کرد: هر وقت در کشور از نظر فرهنگی دچار مشکل شدیم، ‌شهدای مفقودالاثر آمدند و در شهرها تشییع شدند و مشکلات را حل کردند. آنچه که ارزش‌های انقلاب را حفظ کرد حضور شهدا بود. هر وقت تشییع جنازه شهدای گمنام و مدافع حرم انجام می‌شود روح تازه‌ای در کالبد جامعه دمیده می‌شود و این نشان از اثر و حضور واقعی شهداست.

وی با اشاره به آیه کل نفس ذائقه‌الموت گفت: انسان با مردن از مرگ نجات پیدا می‌کند چرا که در این آیه آمده است هر انسانی مرگ را می‌چشد به این مفهوم که انسان با چشیدن مرگ بر مرگ غلبه پیدا می‌کند یعنی مرگ را می‌میراند و به یک حیات ابدی متصل می‌شود و در واقع انسان با مرگ نمی‌پوسد بلکه پوست می‌اندازد و وارد یک حیات ابدی می‌شود و در جایگاه آرامی نزد خدا قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علوی افزود: همه انسان‌ها با مردن عمر جاودانه پیدا می‌کنند اما به همه آن‌ها گفته نشده که شما زنده‌اید چرا که بعضی در آتش جهنم وارد می‌شوند و بعضی که به مقام شهادت رسیدند به حیات جاودانه در نزد خدا می‌رسند و روزی می‌خورند.

وی در بخش دیگری با اشاره به جنگ احد گفت: در جریان جنگ احد وقتی عده‌ای از یاران رسول خدا به شهادت رسیدند آیه نازل شد که حق ندارید بگویید شهدا مرده‌اند بلکه آن‌ها زنده‌اند و در آیه بعدی فرمود نه تنها حق ندارید بگویید و بر زبان جاری کنید حتی حق ندارید به ذهن خود خطور دهید که شهدا مرده‌اند.

وی گفت: شهدا پاک و معطر بودند و هر جا تربت شهیدی قرار دارد آنجا منشا فیض شد از این رو اگر حاجت دنیایی دارید به زیارت قبور شهدا بروید و اگر شفاعت آخرت را می‌خواهید به زیارت قبور ائمه و امامزادگان بروید./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super