امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 25 April , 2024 ساعت 11:09:47 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / برگزاری همایش سفیران سلامت/ سفیر سلامت کیست؟

برگزاری همایش سفیران سلامت/ سفیر سلامت کیست؟

به گزارش برخوارنیوز، شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این شبکه در نظر دارد نسب به برگزاری همایشی آموزشی با عنوان «پدیکلوز و کنترل خشم ویژه سفیران سلامت» اقدام نماید.

این همایش به مناسبت هفته دولت  در ساعت ۸:۳۰ صبح  روز چهارشنبه مورخ ۱۰ شهریور در تالار شهرداری دولت‌آباد برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه از بانوان شهرستان برخوار درخواست شده است که در این همایش شرکت نمایند.

در ادامه توجه شما خواننده گرامی را به مطلبی در خصوص سفیران سلامت جلب می‌نماییم.

سفیر سلامت خانواده شما کیست؟

سیستم خدمات بهداشتی درمانی کشور ما تا امروز گام‌های ارزشمندی برای تامین سلامت جامعه و بهبود کیفیت زندگی مردم برداشته ولی زندگی امروزی، تغییرات سریع و بزرگ‌تری را می‌طلبد. بنابراین از سال ۱۳۹۳، تلاش برای توسعه "پوشش همگانی سلامت" و بهبود کیفیت زندگی همه مردم ساکن در جای جای کشورمان در قالب "طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت" آغاز شده است. یکی از اهداف پوشش همگانی سلامت، این است که مردم برای خودمراقبتی توانمند شوند. این نظام، همه مردم را برای ارتقای سلامت‌شان تشویق و توانمند می‌کند. زیرا در کنار تلاش‌های دولت برای تامین و ارتقای سلامت مردم، این خودِ مردم هستند که با انتخاب یک سبک زندگی سالم، می‌توانند وضعیت سلامت خود، عزیزانشان و جامعه شان را بهبود ببخشند.

اینک نظام سلامت، مشارکت مردمی را جدی گرفته و "برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی" را تدوین نموده که در آن  توسعه ارتباط با خانواده‌ها، گروه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

چاره امروز ما  "خودمراقبتی" است. خودمراقبتی یعنی اعمالی آگاهانه و هدف‌دار که افراد برای خود، فرزندان و خانواده‌شان انجام می‌دهند تا تندرست بمانند و از سلامت خودشان حفاظت کنند.

کارشناسان معتقدند که برای آموزش و توسعه خودمراقبتی، نیاز به تربیت یک "سفیر سلامت" در هر خانواده داریم؛ یعنی عضوی از اعضای خانواده که حداقل ۸ کلاس سواد خواندن و نوشتن داشته باشد. سفیر سلامت بصورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموزشی را به اعضای خانواده‌اش بر عهده گرفته و از سلامت خود و عزیزانش مراقبت می‌نماید.

شهروند گرامی

اگر حداقل ۸ کلاس سواد دارید و مایلید در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده تان نقشی داشته باشید، به پایگاه سلامت محله خود مراجعه کرده و به عنوان "سفیر سلامت" ثبت نام کنید.

 سفیــر ســـلامــت کیســــت؟

سفیر سلامت یک خانواده، عضوی از آن خانواده است که داوطلبانه مسئولیت سلامت خود واعضای خانواده‌اش را می‌پذیرد. سفیر سلامت، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی (حضوری یا آنلاین) در زمینه خودمراقبتی، دانسته‌های خود را به اعضای خانواده‌اش منتقل می‌کند. وی قادر است ناخوشی‌های جزیی و بیماری‌های مزمن خود و اعضای خانواده‌اش را کنترل نماید. بدین ترتیب نیاز خانواده به مراجعات متعدد به پزشک یا مراکز اورژانس کاهش می‌یابد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super