امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 08:01:47 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / گاوداری‌های صنعتی برخوار تحت آزمایش بروسلوز قرار می‌گیرند

گاوداری‌های صنعتی برخوار تحت آزمایش بروسلوز قرار می‌گیرند

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس شبکه دامپزشکی برخوار گفت: از کلیه گاوداری‌های صنعتی شهرستان بازدید و از گاوهای شیری برای انجام آزمایش بروسلوز خونگیری می‌شود.

محمد حق شناس افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۵ هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری خونگیری شد که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی بوده است.

وی با اشاره به بیماری بروسلوز که یکی از مهمترین و شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است افزود: به دلیل ارتباط مستقیم شیوع بروسلوز در دام‌ها با تب مالت در انسان، برای جلوگیری از خسارات اقتصادی و مخاطرات بهداشتی، این بیماری باید کنترل و ریشه کن شود.

وی گفت: بروز علائم بالینی بیماری در دام به سطح ایمنی گله‌ها بستگی دارد و در گله‌های غیر واکسینه، سقط جنین مهمترین علامت بروز بیماری است.

حق شناس افزود: از دیگر علائم بیماری می‌توان جفت ماندگی، متریت، ‌هیگروما، عقیم شدن و نازایی موقت یا دائمی را نام برد و کاهش تولید شیر، تأخیر فواصل باروری و افزایش فاصله دوره شیرواری خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد می‌کند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super