امروز پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 18 April , 2024 ساعت 02:51:01 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / اجرای بیش از ۲ هزار طرح اقتصاد مقاومتی در اصفهان

اجرای بیش از ۲ هزار طرح اقتصاد مقاومتی در اصفهان

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایمنا، محمودرضا افلاکی در دهمین نشست کارگروه کشاورزی ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان افزود:‌ امسال ۲ هزار ۳۵۰ طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ، مرغ بومی، زنبور عسل، دام سبک و سنگین، راه‌اندازی‌ گلخانه،‌ تولید زعفران و قارچ در استان اصفهان اجرا می‌شود که ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی از تشکیل ستاد گیاهان دارویی در شهرستان برخوار خبر داد و گفت:‌ با توجه به کشت گیاهان دارویی در برخوار و وجود کشاورزان نخبه و زمین‌های مناسب در این شهرستان،‌ کشت این گیاهان می‌تواند رشد خوبی در برخوار داشته باشد.

دبیر کارگروه کشاورزی ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از هفت هزار و ۵۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی با هزار میلیارد ریال تسهیلات با تلاش بسیج سازندگی در استان اصفهان ایجاد شده و برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

فرماندار برخوار  نیز در ادامه گفت:‌ اجرای صحیح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، رونق بازار و کسب و کار داخلی را همراه دارد.

محمدرضا عبدانی افزود: طرح‌های اقتصادی مقاومتی در زمینه کشاورزی با کمک بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی موفق بوده و تاکنون بیش از ۹۰ طرح با اشتغال‌زایی بیش از ۲۵۰ نفر اجرا شده است.

وی گفت:‌ امسال ۲۴ طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه صنایع تبدیلی و ترویجی با اشتغال‌زایی بیش از ۳۰۰ نفر در شهرستان برخوار  اجرا می‌شود.

اعضای کارگروه کشاورزی ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان از چهار طرح برتر اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش بلدرچین تخم‌گذار، ‌بوقلمون ، پرورش ماهیان زینتی و آبیاری‌های تحت فشار تیپ بازدید کردند.

دهمین نشست کارگروه کشاورزی ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان در شهرستان برخوار برگزار شد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super