امروز سه شنبه , ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 23 April , 2024 ساعت 09:54:43 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در برخوار برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در برخوار برگزار شد

۹۵۱۰۲۳به گزارش برخوارنیوز، مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور نماینده ولی فقیه در شهر دولت‌آباد، فرماندار برخوار، روسای ادارات شهرستان، هیات مذهبی، امامان جماعت و اقشار مختلف مردم اعم از فرهنگیان، کسبه، صنعتگران و سایر مردم ولایت مدار و دوستدار این شخصیت منحصر به فرد در مسجد جامع شهر دولت‌آباد برگزار گردید.

حجت‌الاسلام سید احمد سجادی در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب و قیام در جریان انقلاب اسلامی ایران این مهم بود که کسانی که پرچم‌دار این جریان بودند اندیشمندانی سترک در وادی دین بودند و هر کس در ابتدای این نهضت فعالیت می‌کرد عالم و اسلام شناس بودند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان افزود: شهدای ما از قبیل بهشتی، باهنر، مطهری، اردبیلی ومفتح و تمام کسانی که بخشی از این نظام را برعهده گرفتند در مرحله اول دین شناس و عالم و اندیشمندی حوزوی و یا دانشگاهی بودند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) شعر می‌سرودند ولی شاعر تنها نبود، سیاست را می‌شناخت اما تنها سیاستمدار نبود، فقه را می‌دانست ولیکن نمی‌توان او را انحصار به فقه داد، امام یک اندیشمند دینی است که می‌داند دین را چگونه به عمل برساند و ما در اسلام از این اندیشمندان نداریم و یا بسیار نادر هستند.

سجادی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مقام معظم رهبری را بشناسیم باید بدانیم که در مرحله اول ایشان یک فرد دین‌شناس است و امتیاز اول ایشان این است که یک عالم انقلابی است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان افزود: مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک اندیشمند دینی بود، ایشان در مدت ۵۵ ماه زندانی در زندان ساواک، توانست تفسیر راهنمای قرآن را بنویسد و این مهم در حالی اتفاق می‌افتد که وی تنها یک جلد قرآن همراه خود داشته و با موضوع‌بندی آیات کلام وحی و انتقال آن با کمک کسانی که به ملاقات ایشان می‌آمدند به بیرون از زندان یک تفسیر ۲۰ جلدی از خود به یادگار گذاشته است.

وی دومین خدمت بزرگ قرآنی آن مرحوم را فرهنگ موضوعی قرآن بیان کرد و گفت: فرهنگ موضوعی قرآن کریم، شامل ۳۲ جلد کتاب ارزشمند که تمام موضوعات قرآن را در آن استخراج نموده است دومین اثر جاویدان این عالم وارسته در طول حیات پربرکت او بود که به قلم تحریر درآمد.

در ادامه مراسم بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به قرار ذیل قرائت گردید:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه تاسف بار رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی که از دستاوردهای زندگی پر فراز و نشیب آن عزیز سفر کرده است سبب تالم و تاثر خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی گشت.

بی‌شک آن مرحوم چهره‌ای تاثیرگذار در روند انقلاب اسلامی ایران و دوران پس از آن تا آخرین روز حیات پربرکت خود بود که با اقدامات و دستاوردهای متعددی در دوران ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشینی فرماندهی کل قوا دردوران جنگ تحمیلی، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذاری دانشگاه آزاد اسلامی و خدمات سازنده‌ای که در پیشبرد اهداف والای نظام نقش اساسی داشته برگ زرینی از خود در این کشور به یادگار گذاشت.

ایشان یار صدیق امام و انقلاب و یاور مقام معظم رهبری در تمام زمان عمربابرکت خود بویژه منشا اثر در حل بسیاری از مشکلات بعد از انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف بود و ما به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی این مصیبت را به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران، خانواده معزز و معظم ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان، غفران الهی و علو درجات مسألت می‌نماید.

هیأت رئیسه، استادان ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد دولت‌آباد

قرائت کلام الله مجید توسط قاری بین‌المللی قرآن کریم آقای گل‌بان و مداحی مادحین اهلبیت از جمله برنامه‌های دیگر اجرا شده در این مراسم پر شور بود. در پایان این مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمود‌آبادی امام جمعه مرکز شهرستان اقامه گردید.

/ انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super