امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 25 April , 2024 ساعت 10:57:02 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / فرهنگی / انتخابات شرکت تعاونی مطبوعات کشور برگزار شد

انتخابات شرکت تعاونی مطبوعات کشور برگزار شد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از مهر، مجمع عمومی شرکت تعاونی مطبوعات کشور (فوق‌العاده نوبت سوم) با حضور قریب به ۴۰۰ نفر از اعضای این تعاونی و مشارکت تقریبی ۱۵۰ نفر دیگر به صورت دادن نمایندگی و وکالت به حاضران، در هتل مارلیک در تهران برگزار شد.

این جلسه که با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد، با تشکیل هیئت رئیسه مجمع عمومی، وارد دستور کار شد که یکی از دستورهای جلسه، طرح و تصویب اساسنامه جدید این تعاونی منطبق با قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاون بود که این موضوع به اتفاق آرا، رای آورد و به تصویب رسید.

در مورد دیگر دستور جلسه مجمع عمومی دیروز شرکت تعاونی مطبوعات هم یعنی اتخاذ تصمیم در خصوص تغییر ماده ۲۲ اساسنامه ناظر بر افزایش تعداد اعضای اصلی هیات مدیره از ۵ تن به ۷ تن و افزایش علی البدل هیات مدیره از دو تن به ۴ تن، اعضا به اتفاق به آن رای دادند.

در ادامه مجمع عمومی شرکت تعاونی مطبوعات وارد انتخابات برای تعیین بازرسین و هیئت مدیره جدید شد. در ابتدا انتخابات بازرسین برگزار شد که در نهایت آقایان ملاسعیدی با ۳۰۲ رای، اعظم دستجردی با ۲۰۶ رای و محمد فتحی با ۱۹۸ رای، برای یک سال به عنوان بازرسین شرکت تعاونی مطبوعات کشور انتخاب شدند.

در ادامه انتخابات برای تعیین هیئت مدیره جدید برگزار شد که از بین ۲۶ نامزد در نهایت، آقایان علی‌اکبر بهبهانی، احمد طبق‌چی، پیمان، کریمی، عیسی خانی، آذرنگار و نامور صدیق، به عنوان ۷ عضو جدید هیئت مدیره شرکت تعاونی مطبوعات برای دو سال آینده، انتخاب شدند.

در این جلسه، گزارش مالی شرکت تعاونی مطبوعات در دوره فعالیت هیئت مدیره قبلی، از سوی بادیار معاون مالی این تعاونی قرائت شد. همچنین علی‌اکبر بهبهانی مدیرعامل این تعاونی در گزارشی، به مقایسه وضعیت قبلی این تعاونی در دوره هیئت مدیره قبلی با وضعیت جدید، پرداخت.

وی در سخنانش از جمله به لغو مجمع عمومی قبلی و انتخابات پیشین که ۲۴ مهرماه سال جاری برگزار شد اما ولی به دلیل تصویب نشدن اساسنامه توسط آرای حاضرین به سرانجام نرسید، اشاره کرد و در ادامه به مشکلات شرکت تعاونی مطبوعات کشور به ویژه از حیث مالی پرداخت و با تاکید بر این نکته که «جامعه مطبوعات، بی‌پشت و پناه است»، یادآور شد: از سال ۱۳۸۱ ساختمان شرکت تعاونی مطبوعات در گرو ۳۹۰ میلیون تومان بدهی قرار گرفته بود و خطر پلمب قرار گرفته بود و متاسفانه وزارت ارشاد به وعده خودش یعنی کمک به حل مشکلات شرکت تعاونی مطبوعات، وفا نکرد.

وی در ادامه از دستور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تسویه بدهی دولت به شرکت تعاونی مطبوعات کشور در هفته گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد با پرداخت این مبلغ، بخش زیادی از مشکلات تعاونی یادشده برطرف شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور اضافه کرد: در سال ۹۲ برای ما (هیئت مدیره) یک نامه آمد مبنی بر اینکه از سال ۷۸ تا آن زمان، این تعاونی مبلغ ۱۷۸ میلون تومان مالیات می‌بایست پرداخت می‌کرده که نکرده است. همچنین مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان پول تامین اجتماعی که هیئت مدیره قبلی باید پرداخت می‌کرد، پرداخت نشده بود؛ البته شاید این عزیزان چون نداشته‌اند، پرداخت نکرده‌اند. همچنین شرکت تعاونی مبلغ ۶۰ میلیون تومان به بانک ملت، بدهکار بود که هیچ یک از اینها پرداخت نشده بود.

بهبهانی در ادامه از کمک دو فرد خیّر برای پرداخت ۲۱۰ میلیون تومان از این بدهی‌ها خبر داد و با بیان اینکه یک فرد خیّر پذیرفت که ۱۰۰ میلیون تومان از این بدهی را تسویه کند و یک فرد دیگر هم که معاون شهردار تهران بود، پذیرفت که ۱۱۰ میلیون تومان دیگر آن را پرداخت کند، چشم‌انداز و آینده فعالیت شرکت تعاونی مطبوعات را روشن توصیف کرد. / انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super