امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 02:55:50 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / هیچ کسی بالاتر از قانون نیست‌، حتی رئیس جمهور

هیچ کسی بالاتر از قانون نیست‌، حتی رئیس جمهور

به گزارش برخوارنیوز به نقل از جام جم آنلاین، باب فرگوسن ، دادستان کل ایالت واشنگتن در پی صدور حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر ممنوعیت ۹۰ روزه ورود اتباع ۷ کشور با اکثریت جمعیت مسلمان به خاک آمریکا‌، این حکم را خلاف قانون اساسی کشورش دانست و علیه آن شکایتی را تنظیم کرد.

جیمز رابرت‌، قاضی فدرال شهر سیاتل در ایالت واشنگتن در حکمی قضایی ممنوعیت ورود اتباع این ۷ کشور را لغو کرد. جیمز رابرت یک جمهوریخواه است که در سال ۲۰۰۳ از سوی جرج دبلیو بوش‌، رئیس جمهور وقت به این سمت منصوب شده است.

در پی صدور حکم جیمز رابرت‌، قاضی ایالتی دونالد ترامپ در واکنشی خشم آلود در توئیتی حکم قاضی را ابلهانه خواند و تاکید کرد که چنین حکمی لغو خواهد شد.

باب فرگوسن‌، دادستان کل ایالت واشنگتن به نوبه خود در پاسخ به ترامپ در توئیتی نوشت: هیچ کسی بالاتر از قانون نیست‌، حتی رئیس جمهور.

از نظر باب فرگوسن، این حکم به ویژه مسلمانان را هدف گرفته و نقض آشکار حقوق مهاجران و اعضای خانواده‌شان است که در قانون اساسی آمریکا بر آن تاکید شده است.

حکم جیمز رابرت در لغو ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور با اکثریت جمعیت مسلمان موجب می‌شود تا شکایت باب فرگوسن مبنی بر نقض قانون اساسی توسط رئیس جمهور در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد. / انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super