امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 11:31:43 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / برگزاری اولین نشست کارگروه فرهنگ و هنر شهرستان برخوار

برگزاری اولین نشست کارگروه فرهنگ و هنر شهرستان برخوار

به گزارش برخوارنیوز، اولین نشست کارگروه فرهنگ و هنر شهرستان برخوار با حضور مدیران، مسئولین و نمایندگان رسانه‌ها، هنرمندان، انجمن‌ها، آموزشگاه‌ها و فعالین فرهنگی شهرستان برخوار صبح امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوار تشکیل شد.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برخوار هدف از برگزاری این نشست را برنامه‌ریزی ، سازماندهی و ایجاد انسجام در بین زیرمجموعه‌های ارشاد عنوان کرد و گفت: برای ارتقاء و توسعه فرهنگ و هنر شهرستان برخوار همه نهادها و مؤسسات باید تلاش نمایند تا مردم ایران با شهرستان برخوار آشنا شوند.

داوود صابری افزود: در این رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی با توجه به قدمت و ظرفیت‌های فراوان این شهرستان متاسفانه آنچنان که شایسته است این شهرستان بخوبی شناخته و دیده نشده است.

وی از همه فعالین فرهنگی و هنری درخواست کرد تا به هر نحو مطلوب در شناسایی قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های هنری و گردشگری این شهرستان به مردم ایران بکوشند.

صابری ضمن تشکر از انجمن‌های مختلفی که به نحو شایسته در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های دهه فجر تلاش نمودند گفت: نزدیک به ۸۰ درصد از برنامه‌های اجرا شده در این چند روز توسط افراد بومی شهرستان انجام شد و امید است این‌گونه برنامه‌ها تداوم داشته باشد و منحصر به ایام خاص مانند دهه فجر و ایام شعبانیه نباشد.

وی افزود: حتی در ایام سوگواری می‌توان برنامه‌هایی با رویکرد مذهبی برگزار نمود.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوار تصریح کرد: با نظر مثبت فرماندار محترم شهرستان برخوار، برنامه‌های فرهنگی مورد حمایت فرماندار می‌باشد و هرگونه مساعدت از طرف فرماندار صورت خواهد گرفت.

در ادامه هر یک از حضار به ارائه پیشنهادات در زمینه‌های مطروحه و بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

از جمله مطالب مطرح شده در این نشست، پیشنهاد ایجاد سراهای محلی با هدف برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی ، هنری ، برگزاری تورهای برخوارشناسی با هدف آشنایی شهروندان با اماکن و جاذبه‌های گردشگری سطح شهرستان، ایجاد بازاچه در ایام نوروز برای شناسایی آثار دستی برخوار به مسافران نوروزی، تهیه بسته‌های فرهنگی شامل اطلاعاتی راجع به شهرستان و تقدیم به مسافران و گردشگران نوروزی و نیز مشکلات موجود برای گروه‌های نمایشی از جمله نداشتن فضا برای تمرین را می‌توان اشاره نمود.

یکی از مباحث بحث‌برانگیز این نشست، حواشی برگزاری کنسرت در تالار شهرداری دولت‌آباد بود به گونه‌ای که برخی از حضار نحوه تبلیغ و پیش داوری برخی از افراد و رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داده و تقاضا نمودند که با بصیرت و آگاهی بیشتر نسبت به این‌گونه مسائل برخورد شود.

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super