امروز سه شنبه , ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 23 April , 2024 ساعت 03:09:44 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / بیمه عمر و زندگی در دنیا حرف اول را می‌زند

بیمه عمر و زندگی در دنیا حرف اول را می‌زند

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در مراسم افتتاحیه اولین شرکت بیمه تخصصی عمر با نام بیمه خاورمیانه، گفت: امیدوارم این اتفاق باعث رشد بیمه‌های عمر شود. بیمه‌های عمر مهم هستند و کنترل، نظارت و پایش آن‌ها بسیار حساس و حیاتی از باقی رشته‌های دیگر است.

وی افزود: اگر نگاهی به روند بیمه در دنیا کنیم متوجه می‌شویم که بیمه عمر و زندگی در دنیا حرف اول را می‌زند، ولی در کشور ما این‌طور نیست. نگاهی به وضعیت بیمه‌های عمر در دنیا نشان می‌دهد که حق بیمه آنها از ۲۴ میلیارد دلار تا ۸۰ میلیارد دلار است که ۸۰ میلیارد دلار مربوط به بیمه دولتی چین است.  مقایسه حجم حق بیمه‌های ما در رشته عمر با آن کشورها اصلا قابل مقایسه نیست، ولی ما باید از یک جایی شروع کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: شاید افتتاح بیمه خاورمیانه به عنوان اولین شرکت تخصصی بیمه عمر شروع خوبی برای ما باشد. باید سرعت رشد این بیمه‌ها را افزایش دهیم. البته یک نگرانی که همیشه در کشور ما درباره‌ بیمه عمر و صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد این است که نظارتی بر آن‌ها نیست و من بیش از این‌که نگران رشد بیمه‌های عمر باشم نگران رشد بدون نظارت و بی‌برنامه صندوق‌های بازنشستگی هستم. احتمال ورشکستگی آنها قریب‌الوقوع است و این معضلی مهم و بلند مدت مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است. / انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super