امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ برابر با Tuesday , 19 March , 2024 ساعت 09:31:58 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / مسابقه بین‌المللی نامه‌نگاری سال ۲۰۱۷ اتحادیه پستی جهانی

مسابقه بین‌المللی نامه‌نگاری سال ۲۰۱۷ اتحادیه پستی جهانی

اتحادیه پستی جهانی (UPU) با هدف افزایش آگاهی جوانان از اهمیت نقش خدمات پستی در جامعه و نیز ترویج فرهنگ مکاتبه، همه ساله مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان را با انتخاب موضوعی خاص در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند.

موضوع مسابقه سال ۲۰۱۷ این رقابت "تصور کنید شما مشاور جدید دبیرکل سازمان ملل هستید، در این صورت برای کمک به دبیرکل ابتدا به کدامیک از موضوعات مورد بحث جهان خواهید پرداخت و چه راه حلی به وی توصیه خواهید نمود؟"  تعیین گردیده است.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان عضو اتحادیه پستی جهانی در انجام این اقدام فرهنگی به طور فعال مشارکت می‌کند و این شرکت همپای سایر ادارات پست سراسر دنیا همواره کوشیده تا با ترغیب نوجوانان به شرکت در این مسابقه علاوه بر آشناسازی آنان به اهمیت نقش سرویس‌های پستی در جامعه، در راستای ترویج فرهنگ نامه‌نگاری موثر واقع شود.

در همین راستا به منظور برگزاری هر چه بهتر این مسابقه فرهنگی و ترغیب حداکثری نسل نوجوان به شرکت در این رقابت جهانی، براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و نهادهای موثر در این زمینه، وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور خارجه، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مسابقه با شرکت ملی پست همکاری می‌کند.

شرایط شرکت‌کنندگان:

نوجوانان دارای حداکثر ۱۵ سال می‌توانند در این مسابقه به رقابت پرداخته و از جوایز ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

نامه‌های ارسالی باید به صورت دست نویس و یک رو بوده و موارد مربوط به نامه‌نگاری نظیر درج آدرس گیرنده و فرستنده، تاریخ و امضای پایانی را رعایت نمایند و نامه‌ها می‌بایست حداقل در ۲ صفحه و حداکثر در ۴ صفحه A4 باشند.

 شرکت ملی پست به منظور تسهیل و تسریع فرایند ارسال، پاکت‌های ویژه‌ای را برای این مسابقه طراحی نموده که در دفاتر پستی و مراکز کانون فکری کودکان و نوجوانان و مدارس به صورت رایگان قابل تهیه است.

شرکت کنندگان نامه‌های نوشته شده را در این پاکت‌ها که در قالب سرویس پست جواب قبول طراحی شده قرار داده و بدون هیچ گونه پرداخت وجهی به صندوق‌های پستی سطح معابر انداخته و یا به نزدیک‌ترین دفتر پستی تحویل دهند.

مهلت شرکت در مسابقه نامه‌نگاری ۲۰۱۷ اتحادیه پستی جهانی دوازدهم اسفند سال‌جاری می‌باشد.

اتحادیه پستی جهانی برای این رقابت جوایز ارزشمندی در نظر گرفته است. مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز به ترتیب به نفرات اول تا سوم بین‌المللی تعلق خواهد گرفت؛ همچنین به دیگر انشاهای برتر گواهینامه‌ و جوایزی اهدا خواهد شد.

/انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super