امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:47:27 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / بوکوحرام مرگبارتر از داعش
An injured man is helped following a bomb explosion at the site of a bomb explosion in Nyanya outskirt of Abuja, Nigeria, Saturday, Oct. 3, 2015. Multiple bombs detonated in two locations killing at least 15 people, the National Emergency Management Agency said Saturday, although no group has claimed responsibility the attack has attributes of others by Boko Haram, the home-grown Islamic extremist group.(AP Photo/Gbenga Olamikan)

بوکوحرام مرگبارتر از داعش

به گزارش برخوارنیوز، به نقل از هافینگتون پست در گزارش جدید سالانه "موسسه اقتصاد و صلح" در نیویورک دو گروه تروریستی بوکوحرام و داعش مرگبارترین گروه‌های تروریستی جهان شناخته شده‌اند که به تنهایی این دو گروه تروریستی باعث مرگ 51 درصد از کل افرادی بوده‌اند که در سال 2014 در اثر حملات تروریستی کشته شده‌اند.
 

بوکوحرام ، گروهی مرگبار تر از داعش


داعش پس از بوکوحرام به فاصله اندکی و با کشتن 6073 نفر در سال 2014 در جایگاه دومین گروه تروریستی مرگبار جهان شناخته شده است.

گفتنی است پایگاه اصلی بوکوحرام در شمال نیجریه است و داعش نیز در مناطقی از عراق و سوریه مستقر شده است.

بوکوحرام در تابستان امسال با گروه داعش اعلام بیعت کرد اما هنوز چند و چون ارتباطات این دو گروه تروریستی و نحوه تبعیت این گروه از داعش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما پس از تصرف شهر موصل عراق از سوی داعش در جولای 2014 گروه تروریستی بوکوحرام نیز پرچم داعش را به عنوان پرچم خود برگزید و در فیلم‌ها و ویدئوهایی که از آن زمان منتشر کرده است با پرچم داعش ظاهر شده است.

در گزارش موسسه اقتصاد و صلح سال 2014 بدترین و مرگبارترین سال به لحاظ تلفات حملات تروریستی است و در این سال تلفات حملات تروریستی در جهان بیش از 80 درصد رشد کرده است.

در فاصله سال های 2013 تا 2014 تلفات انسانی حملات تروریستی در نیجریه با رشدی بی‌سابقه  سه برابر افزایش داشته است و عمده‌ترین دلیل آن حملات تروریستی بوکوحرام و نیز تلفات درگیری‌های بین نیروهای دولتی با تروریست‌های بوکوحرام بوده است. بر اساس گزارش موسسه اقتصاد و صلح رشد سه برابری تلفات انسانی تروریستی در یک کشور در فاصله یک سال بی سابقه است. در سال 2014 نیمی از 10 حمله پرتلفات تروریستی در جهان از سوی گروه بوکوحرام و در کشور نیجریه رقم خورده است.

بوکوحرام یک گروه تندرو تروریستی است که فعالیت های خود را در 6 سال گذشته گسترش داده و در شمال نیجریه مستقر است. این گروه مخالف تحصیل زنان بوده و تا کنون صدها زن و دختر محصل را ربوده و به عنوان برده  فروخته است.

در آوریل سال گذشته این گروه با حمله به یک مدرسه دخترانه 300 دختر دانش آموز را به گروگان گرفت. این اقدام بوکوحرام بازتاب فراوانی در رسانه‌های بین المللی داشت.

این گروه همچنین به کلیساها و اماکن مقدس مسیحیان نیز حمله کرده و آنها را منفجر می‌کند.

به گفته تحلیلگران بوکوحرام در ماه‌های گذشته استراتژی خود را تغییر داده و به انجام حملات به کشورهای همسایه نیجریه رو آورده است. این گروه همچنین در داخل نیجریه نیز از تلاش برای تحت کنترل گرفتن شهرها و روستاها دست برداشته و به انجام حملات تروریستی و انتحاری به اماکن شلوغ رو آورده است. یکی از دلایل افزایش 3 برابری تلفات انسانی عملیات تروریستی در نیجریه نیز ناشی از همین تغییر رویه گروه بوکوحرام است. / عصر ایران

Watch Dragon ball super