امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 03:48:51 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / 240 هکتار از جنگل‌های اصفهان خشک شدند

240 هکتار از جنگل‌های اصفهان خشک شدند

به گزارش برخوارنیوز به نقل از سلامت نیوز؛ نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با انتقاد از رخ ‌دادن فاجعه زیست‌ محیطی با پیشروی سریع بیابان‌ها به ‌سمت شهر اصفهان گفت: به‌ دلیل بی‌توجهی مسئولان و عدم‌ اختصاص بودجه مناسب برای آبرسانی به جنگل‌های ۲۴۰ هکتاری حبیب‌آباد این جنگل‌ها در حال خشک شدن هستند.

حسینعلی حاجی ‌دلیگانی در گفت ‌وگو با تسنیم در اصفهان با اشاره به اهمیت اقدامی جدی برای مشکل پیشروی بیابان در جای‌ جای استان اصفهان و خشکسالی‌های صورت گرفته اظهار داشت: مسئولان شهر اصفهان همچون شهرداری و دیگر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی شهر باید بدانند که هوا از خط یک شهر عبور می‌کند و محدوده و هر شهری را می‌گذراند.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی شهر در حاشیه اصفهان قرار گرفته‌اند که درآمد آن‌چنانی ندارند بنابراین اگر نتوانند شرایطی را به وجود آورند که میزان تولید آلاینده‌ها توسط واحدهای مربوطه کمتر شود، به ‌طور طبیعی، ضرر آن مستقیماً به کلان‌شهر اصفهان وارد می‌شود.

نماینده مردم برخوار ، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌ عنوان مثال در منطقه شاهین‌شهر و برخوار، کویر در حال پیشروی است و شهرداری اصفهان باید به‌ سرعت در زمینه کمک به این شهرهای کوچک حاشیه خود اقدام کند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های حبیب‌آباد، کمشچه، دولت‌آباد و دیگر شهرها باید کمک شود تا کاهش آلایندگی و جلوگیری از پیشروی کویر صورت گیرد زیرا شرایط کنونی به‌ ضرر همه است. مسئولان اصفهان در حال حاضر به میدان نیامده‌اند و عنوان می‌کنند که شهرداری‌های این شهرها باید خود به‌تنهایی این اقدامات را صورت دهند که این ممکن نیست.

حاجی‌دلیگانی افزود: در حال حاضر فاجعه بزرگی در منطقه در حال رخ‌دادن است و جنگل‌های 240 هکتاری منطقه حبیب‌آباد اصفهان که از حدود 45 سال پیش ایجاد شده بود، در حال خشکیدن است.

وی خاطرنشان کرد: البته سال گذشته پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفت و از سوی دولت 1.5 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یافت تا شهرداری کار انتقال پساب را برای آبیاری این میزان صورت دهد اما به‌ دلیل کمبود بودجه، این اتفاق صورت نگرفت و خط انتقال پساب به بهره‌برداری نرسید.

نماینده مردم برخوار ، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هر حال، این جنگل‌ها شش تنفسی شهر اصفهان نیز به شمار می‌روند و شهرداری اصفهان می‌تواند با کمک به این موضوع، انتقال را به سرانجام برساند. در حال حاضر آنها در حال خشکیدن هستند زیرا شهرداری حبیب‌آباد به‌ تنهایی نمی‌تواند در زمینه اجرای آن اقدامات لازم را صورت دهد.

وی افزود: امیدوار هستم که مسئولان اصفهان و به‌خصوص شهرداری اصفهان فکری به حال این موضوع کند زیرا با خشک شدن این جنگل‌ها، ضررهای جبران‌ ناپذیری به شهر اصفهان وارد می‌شود./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super