امروز پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 18 April , 2024 ساعت 03:12:51 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / پیکر دو شهید در دانشگاه آزاد دولت آباد به خاک سپرده شد

پیکر دو شهید در دانشگاه آزاد دولت آباد به خاک سپرده شد

به گزارش پایگاه خبری شهرستان برخوار  به نقل از خبرگزاری فارس ، امروز همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام، پیکر مطهر دو شهید گمنام بر دستان مردم شهیدپرور شهرهای برخوار، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و مسئولین ادارات تشییع و در میان انبوه جمعیت در این واحد دانشگاهی آرام گرفت.

این مراسم با حضور آحاد مردم شهیدپرور شهرستان برخوار، سردار شیروانیان؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولین ادارات و ارگان‌های دولتی، رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، دانش‌آموزان، نیروهای نظامی و دانشگاهیان از میدان انقلاب دولت‌آباد با مداحی مداحان اهل‌بیت، آغاز و پس از گذر از خیابان امام رضا (ع) و شهدا با گلباران وارد محیط دانشگاه شدند.

حجت‌الاسلام شاه سنایی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دولت‌آباد، در حاشیه تدفین این دو شهید گمنام گفت: همه ما مدیون و مرهون ایثارگری شهدا در طول دوران دفاع مقدس هستیم و افتخارات امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک شهداست.

وی در ادامه افزود: شهدا قدم بر دیدگان ما گذاشتند و ان‌شاءالله با حضور آنها بتوانیم، در راستای رضایت خداوند متعال و اهداف والای این شهدا قدم برداریم.

محمد احمدیان، راوی این مراسم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان عزیز گفت: این شهدا برای ما گمنام هستند ولی در حقیقت آنان آشنا بوده و گمنام نیستند و امروز دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان باید بسیار خرسند باشند که میزبان دو شهید گمنام در این دانشگاه هستیم، مطمئن باشید حضور شهدا در این دانشگاه، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در پایان مراسم با قرائت تلقین، این دو لاله گلگون خاکسپاری شدند و دانشگاهیان و مردم با پخش صدای ملکوتی اذان ظهر، نماز ظهر و عصر را در مسجد امام علی علیه‌السلام دانشگاه، به جماعت اقامه و ناهار را مهمان سفره شهدا بودند.

مراسم شب وداع با این دو شهید گمنام هم دیشب با حضور مردم و دانشجویان، در مسجد دانشگاه آزاد دولت‌آباد برگزار شد.

هر دو شهید گمنام تفحص شده، ۱۹ ساله هستند که یکی از آنها در عملیات محرم، در منطقه شرهانی و دیگری در عملیات کربلای ۴ و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسیدند./

 

 

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super