امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:18:22 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / انگشت اتهام اردوغان به سوی ایران و روسیه

انگشت اتهام اردوغان به سوی ایران و روسیه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان برخوار به نقل از مهر ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز در سخنانی در استانبول روسیه و ایران را عامل بحران سوریه معرفی کرد.

اردوغان در سخنرانی خود علیه ایران و روسیه ادعا کرد سیاست‌های فرقه‌گرایانه ایران در منطقه باعث ایجاد بحران در سوریه شده است.

وی خطاب به مقامات روسیه گفت: حضور نظامی شما در سوریه به درخواست بشار اسد صورت گرفته است در حالی که خود او عامل کشتار ۴۰۰ هزار نفر محسوب می‌شود.

اردوغان مدعی شد ایران و روسیه با این اقدامات خود نمی‌توانند در سوریه صلح برقرار کنند. این در حالی است که ترکیه با سیاست‌های اشتباه خود به تنش‌ها در منطقه دامن زده است. مواضع و اقدامات اشتباه دولت ترکیه همچنین به ایجاد تنش در روابط این کشور با عراق و روسیه انجامیده است.

این اتهامات در حالی از سوی اردوغان مطرح می‌شود که بسیاری از اعضای گروه‌های تروریستی از جمله داعش از خاک ترکیه وارد سوریه می‌شوند. ترکیه همچنین بهترین مسیر برای فروش نفت قاچاق شده توسط تروریست‌های داعش به شمار می‌رود.

گفتنی است سازمان‌های بین‌المللی بارها با انتشار گزارش‌های مستند، از حمایت ترکیه و قطر از تروریست‌های داعش خبر داده‌اند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super