امروز سه شنبه , ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 23 April , 2024 ساعت 09:34:34 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / کلید حل مشکلات اقتصادی توجه به داشته‌های کشور است

کلید حل مشکلات اقتصادی توجه به داشته‌های کشور است

به گزارش برخوارنیوز، نماز جمعه این هفته دولت‌آباد به امامت حجت‌الاسلام مسعود سرافراز اقامه شد.

سرافراز در خطبه اول نماز جمعه، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد این که همگی در محضر خدا هستیم و خداوند حاضر و ناظر بر اعمال یکایک ما می‌باشد و نباید در محضرش گناه کرد، گفت: امام صادق (ع) خطاب به اسحاق بن عمار فرمود: "ای اسحاق، از خداوند آنچنان بترس که گویی خدا را می‌بینی و اگر چشم بصیرت نداری و او را درک نمی‌کنی بدان و آگاه باش که او تو را می‌بیند، پس نباید در محضرش مرتکب گناه شوی و اگر چنین کنی گویا برای خدا ارزشی قائل نشده‌ای."

وی در همین رابطه افزود: چنانچه معرفت ما نسبت به خداوند کامل شود و بدانیم که او در همه حال شاهد و ناظر بندگانش می‌باشد و از علمی برخوردار است که همه چیز را می‌داند و هیچ چیزی از دایره علمش مخفی نمی‌نماید، امکان ندارد که در محضرش گناه کنیم.

سرافراز ادامه داد: اگر باور کنیم که در هر گفتگوی مخفی دو نفره‌ای، موجود بعدی خداست، زبانمان را کنترل و رفتارمان را اصلاح خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: ما در مقابل مأموران پلیس و در برابر کودکان و حتی در برابر دوربین‌های مستقر در خیابان که موجودات بی‌جانی هستند از خلاف پرهیز می‌کنیم اما در مقابل خدای با عظمت به راحتی مرتکب گناه می‌شویم.

امام جمعه دولت‌آباد در خطبه دوم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگران کشور گفت: مسئولان کشور آگاه باشند که کلید حل مشکلات کشور در توجه به داخل و داشته‌های خودمان است. آن‌ها نباید به مذاکرات هسته‌ای دل ببندند و تصور نکنند که مشکلات با مذاکره در این طرف و آن طرف حل ‌شود، بلکه باید اعتقاد قلبی داشته باشند که برای حل مشکلات باید به استحکام داخلی روی آورند و به ظرفیت‌های موجود داخل کشور توجه بیشتری نموده، اصلی‌ترین کار خود را تقویت تولید داخلی قرار دهند.

سرافراز رونق اقتصاد را در توجه جدی به مصرف کالاهای داخلی دانست و گفت: راه علاج مشکلات اقتصادی امروز کشور و عبور از این رکود بی‌سابقه حاکم بر فضای اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی است. همان اقتصاد مقاومتی که شعار امسال نیز بر آن تأکید دارد ولی متاسفانه در عمل کمتر به آن توجه می‌شود.

امام جمعه دولت‌آباد در ادامه گفت: از آن طرف هم مردم و سرمایه‌داران بدانند که با مصرف تولیدات داخلی در واقع به خودشان و به کشورشان خدمت می‌کنند و به این ترتیب مشکلات اقتصادی خودشان را حل می‌کنند.

سرافراز افزود: مقام معظم رهبری کارگران را ستون فقرات جامعه برشمردند. با این حال، اگر کارگر تضعیف شود کشور فلج خواهد شد زیرا چرخ اقتصاد هر مملکت به دست توانمند نیروهای کارگری آن کشور به چرخش در می‌آید. از این رو کارگران نقش مهمی در سازندگی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌نمایند.

امام جمعه دولت‌آباد در خصوص مشکلات این قشر جامعه و تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: کارگری که همه زندگی خود را معطوف حضور در محل کار خود می‌کند، در اداره زندگی خود با مشکلات فراوانی مواجه است. وجود اینگونه مشکلات نشان می‌دهد که در عرصه اقتصاد کارها درست مدیریت نشده است لذا مسئولان کشور باید توجه بیشتر و جدی‌تری در خصوص رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش انجام دهند.

 سرافراز در ادامه به هفته بزرگداشت معلم اشاره کرد و بیان کرد: معلمان محترم در عرصه رشد و ارتقای مادی و معنوی کشور و تربیت نسل آینده نقش اساسی دارند.

وی همچنین گفت: اگر امروزه کشور ما در عرصه علمی در بین کشورهای دنیا، در رتبه هفتم یا هشتم قرار دارد، این امر مرهون زحمات معلمان دلسوز کشور است.

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super