امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 06:39:23 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / نباید از موضع حق خودمان عقب‌نشینی کنیم

نباید از موضع حق خودمان عقب‌نشینی کنیم

به گزارش برخوارنیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهر دولت آباد به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود سرافراز برگزار شود.

سرافراز ضمن عرض تبریک عید سعید بعثت ختمی مرتبت حضرت محمّد بن عبدالله (ص)، رسول برگزیده و پیامبر بزرگ الهی به نمازگران، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام گفت: پیامبر (ص) فرمودند: سه خصلت است که هر کس نداشته باشد، نه از من است و نه از خدای عزوجل. از ایشان سوال کردند یا رسول الله! آن سه چیز کدامند؟ حضرت فرمودند: بردباری که به وسیله آن جهالت نادان را دفع کند، اخلاق خوش که با آن در میان مردم زندگی کند و پارسایی و زهد و تقوا که او را از نافرمانی خدا باز دارد.

وی در ادامه گفت: بعثت بزرگ‌ترین نعمت خداوند بر بشر است و جا دارد خدا به خاطر این نعمت بر بشریت منّت بگذارد و این احسان و نیکویی را به رخ آن‌ها بکشد. اگر نگاهی گذرا به روش‌ها و منش‌های رفتاری دوران پیش از بعثت داشته باشیم می‌بینیم که عرب جاهلی پیش از اسلام، الگوهای بسیار زشت و ناپسندی را برای خود مشخص کرده بود. بسیاری از مورخان و نویسندگان بر این باورند که مردم جزیره‌العرب پیش از بعثت پیامبراعظم، تمدن و فرهنگ منسجمی نداشتند و از کمبود الگوی تربیتی مناسب رنج می‌بردند به طوری که از ارتکاب جنایت‌ها و رفتارهای غیر انسانی هیچ ابایی نداشته است.

 امام جمعه دولت‌آباد در این خصوص افزود: نمونه  بارز آن، معضل زنده به گور کردن دختران بود که از هیچ نوع منطق و استدلال معقولی برخوردار نبود و حتی آن‌هایی که مرتکب این عمل زشت و غیر انسانی می‌شدند، خود به زشتی این کار آگاه بودند اما چون در چنبره  جهالت و انحراف و خرافات خودشان  گرفتار شده بودند، علی‌رغم میل باطنی، مرتکب  این اعمال ناشایست و جنایت‌ها می‌شدند.

وی گفت: پیامبر اعظم اسلام، آیینی نو و قوانینی ارزشمند و شریعتی آسمانی برای هدایت مردم به امر خدای متعال برای آن‌ها آورد و به اصلاح و تربیت آن‌ها پرداخت. آن‌ها را با یکدیگر همدل و متحد کرد. کارهایشان را سامان بخشید و از این مردم جاهل، امتّی ریشه‌دار، با منزلت و متمدن به وجود آورد.

سرافراز در ادامه به عوامل موفقیت پیامبر (ص) در ترویج دین اسلام اشاره کرد و  گفت: در مدت زمان کوتاه، دایره تربیتی پیامبر از جزیره‌العرب، که مردم تا آن زمان در خشن‌ترین حالات زندگی می‌کردند،  گذشت و آوازه تربیتی پیامبر به مناطق بسیار دوردست کشیده شد. عواملی در موفقیت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام دخیل بوده که می‌توان به، مهربانی پیامبر با مومنان و دوستان، فروتنی و تواضع پیامبر در دعوت مردم به ایمان و خلق نیکوی آن حضرت اشاره کرد.

سرافراز در ادامه گفت: امروز ملت ایران برای مقابله با جاهلیت مدرن مبعوث و برانگیخته شدند. در عصر پیغمبر یک جاهلیت ابتدایی وجود داشت و اکنون یک جاهلیت مدرن وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان برخوار افزود: همین  روز گذشته در دیدار کارگزاران نظام و سفیران کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری، دقیقاً حضرت آقا به همین جاهلیت مدرن امروز اشاره نمودند و مطالب بسیار مهمی را بیان فرمودند.

وی همچنین گفت: ملت ایران به خصوص مسئولان نظام باید توجه داشته باشند که ما امروز در عرصه مجاهده و مبارزه با باطل و در عرصه جنگ با جبهه استکبار هستیم. لذا نباید از موضع حق خودمان به هیچ وجه عقب‌نشینی کنیم. قطعاً امروز بهترین معیار سنجش برای شناخت پیروان واقعی پیامبر اسلام، عمل به موازین دینی و رفتارهای شایسته انسانی و رعایت حرمت‌های الهی است که متاسفانه این روزها به شدت در بین جامعه مسلمین لگدکوب شده و امت اسلامی نه تنها از جانب دشمنان و جبهه خارجی مورد تهاجم اسلام‌ستیزان قرار گرفته، بلکه در داخل هم دچار گرفتار کج فهمی‌ها، انحرافات و چند دستگی‌هایی شده که خون  مسلمان‌ها را مباح می‌دانند و در جهت تحقق اهداف دشمنان عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تعبیرشان این بود که گروه‌های فاسدی که امروز به نام اسلام بدترین و فجیع‌ترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند مورد حمایت و پشتیبانی  قدرت‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار هستند.

سرافراز تأکید کرد: امروز مهمترین وظیفه امت اسلامی اولاً  اتحاد و انسجام حول  محور توحید،  قرآن و پیامبر رحمت است و در وهله بعد مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکاست. 

امام جمعه دولت‌آباد در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشتاز جریان بعثت در راهی که امام راحل (ره) آغازگر آن بودند بدون هراس از قدرت‌ها به حرکت خود ادامه خواهد داد. درس بزرگی که از بعثت پیامبر اعظم اسلام باید آموخت این است که امروز مبعوث شدیم برای مقابله با جاهلیت مدرن امروز و مقابله با ظلم ظالمان و ایستادگی در برابر جبهه استکبار و کفار.

انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super