امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 04:43:09 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / مردم دولت‌آباد لایق خدمت و توجه هستند

مردم دولت‌آباد لایق خدمت و توجه هستند

به گزارش برخوارنیوز، با عنایت به اهمیت ارتباط  دو سویه مردم با شهرداری در خصوص آگاه‌سازی مردم از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری، از این رو برخوارنیوز ، گفتگویی با شهردار دولت‌آباد ترتیب داد.

علیرضا اطهری‌فر، شهردار دولت‌آباد، به مدت 2 سال و نیم در این پست فعالیت دارد و قبلاً در شهرهای درچه، خوراسگان، نجف‌آباد و فولادشهر خدمت نموده است.

اطهری‌فر پیرامون فعالیت‌های فرهنگی شهرداری دولت‌آباد گفت: فعالیت‌های فرهنگی جزء مسائل مهم شهر دولت‌آباد است و خلا آن در این شهر حس می‌شود.  مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مهم اینجانب در طول خدمتم در این شهر بوده است. از آنجایی که شهر دولت‌آباد دارای قدمت زیاد و فاصله کم به شهر اصفهان می‌باشد ولی متاسفانه در حوزه فرهنگی دچار محرومیت‌هایی است که سعی می‌شود اقداماتی در خصوص رفع این محرومیت‌ها انجام پذیرد.

شهردار دولت‌آباد برنامه‌های در دست اقدام شهرداری را احداث فرهنگسرا به مساحت 8 هزار متر مربع، احداث باغ بانوان، احداث کتابخانه و احداث پارک بوستان به مساحت 110 هزار متر مربع، با احداث دریاچه‌ای در آن عنوان کرد.

اطهری‌فر در پاسخ به این سوال که ارتباط شهرداری با آموزش و پرورش و مدارس چگونه است؟ گفت: مقاطع مختلف تحصیلی حساسیت و ویژگی خود را دارند از این رو حضور در مدارس و فعالیت‌های فرهنگی برای شهرداری میسر نیست و چنین اختیاری برای شهرداری تعریف نشده است و شهرداری به طور مستقیم با مدارس در ارتباط نیست. ولی از آنجایی که شهردار عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان می‌باشد، از این رو چنانچه مصوبه‌ای به تصویب این شورا برسد، شهرداری در اجرای آن کوتاهی نخواهد کرد.

شهردار دولت‌آباد پیرامون خدمات عمرانی صورت گرفته توسط شهرداری اظهار داشت: مدیریت شهری دارای اصولی ثابت و متغیر است. فعالیت‌‌ در راستای خدماتی که برای مردم ملموس باشد و از آن بتوانند استفاده کنند و به زندگی روزمره آن‌ها غنا و آرامش ببخشد جز اصول ثابت مدیریت شهری است.

وی در ادامه گفت: برخی از خدمات دیگر، به مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی شهر مربوط می‌شود و از شهری به شهری متغییر است.

اطهری‌فر در ادامه اذعان داشت: شهرداری دولت‌آباد می‌کوشد تا اصول ثابت شهری را به گونه‌ای پیاده‌سازی نماید که شهر خشک دولت‌آباد به شهر سبز دولت‌آباد تبدیل شود. به گونه‌ای که علامت و نماد این شهر فضای سبز و آبادانی آن باشد از این رو اقدامات یاد شده در دست اقدام است.

شهردار دولت‌آباد همچنین گفت: از اقدامات مهم شهرداری دولت‌آباد آسفالت و کانیوگذاری خیابان‌های دولت‌آباد است به صورتی که کدهای ارتفاهی دقیقاً رعایت  و دفع آب‌های سطحی به درستی انجام شود و در نتیجه عمر آسفالت طولانی شود.

اطهری‌فر با اشاره به دقت و اهمیت این کار گفت: در محله سرجوب که یکی از محله‌های مهم دولت‌آباد می‌باشد و مسجد و پارک سرجوب در آن واقع است، آسفالت همه کوچه‌های منتهی به این محله آسفالت و حدود یک و نیم کیلومتر کانیوگذاری انجام شده است.

شهردار دولت‌آباد در خصوص مشکلات مردم این شهر از جمله وجود اعتراضات عمومی در بحث مشاغل مزاحم در سطح شهر، مسدودی جاده دولت‌آباد منتهی به خیابان چمران و … تصریح کرد: رفع این مشکلات، همراهی و همدلی بیشتر مسئولین شهرستان را می‌طلبد و شهردار به تنهایی قادر به حل مشکلات این چنینی نیست.

وی افزود: نماینده مجلس، امام جمعه، شورای شهر و در حقیقت افرادی که دارای پایگاه‌های مردمی بیشتر و قوی‌تری‌ هستند با همراهی و همدلی و با رایزنی با شهرداری اصفهان و مراجع عالی استان می‌تواند  در جهت رفع مشکلات اقدام نمایند.

اطهری‌فر از نبود فضای همدلی و نبود ارتباطات قوی بین مسئولین در شهرستان برخوار انتقاد کرد و عامل اصلی برخی از مشکلات  را مسائل اختلافی بین مسئولین دانست و همه را توصیه به تجدید نظر در رفتار و حرکت نمود.

در پایان اطهری‌فر تأکید کرد: بنده در چهار شهر بومی فعالیت داشته‌ام ولی در هیچکدام، مردمی با محبت‌تر و  قدرشناس‌تر از مردم دولت‌آباد ندیده‌ام. مردم دولت‌آباد همیشه در صحنه هستند و چنانچه کسی قدمی برای آن‌ها بردارد با تمام وجود محبت می‌کنند. این مردم لایق توجه و احترام هستند و اگر مسئولی در فکر خدمت به این مردم نباشد، قطعاً خیانت کرده است/.

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super