امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 05:30:24 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / درخشش استاد علی خیری حبیب آبادی در جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام

درخشش استاد علی خیری حبیب آبادی در جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام

به گزارش برخوارنیوز به نقل از حبادنما، رئیس انجمن خوشنویسان اصفهان گفت: هنرمندان خوشنویس اصفهان برگزیده جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام (ایرسیکا) در کشور ترکیه شدند.

به‌ نقل از روابط‌ عمومی انجمن خوشنویسان اصفهان، مهدی فروزنده با بیان اینکه هنرمندان با استعداد شهر همیشه جاوید سپاهان، برگ زرین دیگری بر تارک دنیای خوشنویسی جهان اسلام افزودند، اظهار داشت: سید محمد فاتح نطنزی، علی خیری حبیب‌آبادی و مهرداد شیخی در جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام، ایرسیکا در کشور ترکیه برگزیده شدند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام ایرسیکا، یکی از معتبرترین جشنواره‌های خوشنویسی بین‌المللی در کشورهای جهان است و در هر دوره سرشناس‌ترین هنرمندان خوشنویسی از سراسر جهان در این جشنواره به هنرنمایی می‌پردازند.

رئیس انجمن خوشنویسان اصفهان تصریح کرد: تاکنون در چندین دوره از این جشنواره هنرمندان خوشنویس اصفهان حائز رتبه‌های برتر شده‌اند که این امر نشان‌دهنده وجود هنرمندان نابغه در عرصه خوشنویسی اصفهان است و لازم است از این ظرفیت به بهترین نحو در زمینه‌های مختلف در عرصه فرهنگ و هنر اصفهان و ایران استفاده شود. وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیبایی‌شناختی خوشنویسی ایرانی و وجود اساتید و هنرمندان برجسته بین‌المللی در اصفهان، لزوم معرفی این هنرمندان و ارائه آثار ایشان به گردشگران خارجی در قالب برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، چاپ آثار خوشنویسی و برگزاری برنامه‌های تخصصی در این زمینه در راستای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و توسعه هرچه بهتر گردشگری احساس می‌شود.

فروزنده افزود: فرم‌های متنوع و خلاقانه‌ای در رشته‌های مختلف خوشنویسی وجود دارد که همواره موردپسند گردشگران خارجی علاقه‌مند به فرهنگ ایرانی قرار گرفته و باید این فرم‌ها و قالب‌های متنوع به‌عنوان سرمایه‌های مادی و معنوی فرهنگ ایرانی به سراسر جهان صادر گردد و هرچه بیشتر سبب رونق اقتصادی و فرهنگی کشور در عرصه هنر خوشنویسی شود./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super