امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 25 April , 2024 ساعت 08:14:19 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / اکثر ادیان الهی به آمدن منجی آخر الزمان اعتقاد دارند

اکثر ادیان الهی به آمدن منجی آخر الزمان اعتقاد دارند

به گزارش برخوارنیوز به نقل از معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد، نماز جمعه این هفته شهر حبیب‌آباد به امامت حجت‌الاسلام مؤمنی برگزار شد.

امام جمعۀ حبیب آباد در ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرده و گفت: آنچه باعث نزول برکات و خیرات الهی است یکی ایمان است و دیگر پیشه کردن تقوا. خداوند در قرآن می‌فرماید: " و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض." اگر مردم آبادیها ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند (در مرحله عقیده و عمل، عقیده صحیح و عمل صالح تحصیل کنند) برکات بسیار از آسمان و زمین بر آنها گشوده خواهد شد. در مقابل، اگر ایمان و تقوای الهی نبود از همین آسمان و زمین، عذاب خدا بر انسانها فرو می‌ریزد.

چه برکتی بالاتر از امام معصوم در عالَم، که عالَم به واسطۀ وجود او بر سرپاست. بالاترین برکت که ما امروز از آن بهره‌مندیم برکت وجود ولی الله الاعظم حجت ابن الحسن المهدی (عج) است. در جایی که پیغمبر خدا حضرت عیسی بن مریم (ع) می‌گوید: " جعلنی مبارکا این ما کنت." خدا در قرآن سخن حضرت عیسی را نقل فرموده است که می‌گوید: خداوند وجود مرا مایۀ خیر و برکت قرار داد هر جا که باشم. عیسی این گونه است. آن بزرگواری که مطابق روایات در آخرالزمان (زمان ظهور) عیسی به او اقتدا می‌کند، مایۀ خیر و برکت نیست؟! بالاترین برکت و خیر عالَم، وجود ذی جود حضرت مهدی (عج) است. از برکت وجود امام زمان (عج) همۀ عالم بهره‌مند هستند همچنان که از آثار وجودی خورشید پشت ابر همه استفاده می‌برند. اما چه کنیم که از این وجود پر برکت امام زمان (عج) بیشتر بهره‌مند شویم؟

مومنی در مقدمه با اشاره به اینکه اکثر ادیان الهی به آمدن منجی و رهایی بخش بشریت در آخرالزمان اعتقاد دارند و پیروان اسلام، همگی آن منجی را حضرت مهدی (عج) می‌دانند و در میان فرق اسلامی، امامیه به این عقیده ممتازاند و به وجود مهدیِ حی و حاضر ایمان و اعتقاد دارند و با انتقاد از افرادی که در داخل جامعۀ شیعی به عنوان روشن فکر، در مورد امام زمان (عج) شبهاتی را القاء می‌کنند، به دیدار روحانیون استان تهران با مقام معظم رهبری در هفتۀ گذشته اشاره نموده و گفت: مقام معظم رهبری وظایف روحانیت را امروز در سه بخش عمده بیان فرمودند. یک جا فرمودند: "برای جهاد با شبهات خود را آماده کنید" یعنی برای روشنگری کردن و پاسخگویی به شبهات دینی آماده شوید. امروزه مجالس ما باید به گونه‌ای اداره و مطالب مطرح شود که مخاطب ما جواب را بگیرد نه اینکه ما خود شبهه را القاء کنیم بلکه باید مطالب به گونه‌ای بیان شود که مخاطب ما در مقابل شبهات بیمه گردد.

خطیب جمعۀ حبیب آباد در جواب به سوالی که مطرح نمود برای بهره‌مندی بیشتر از وجود حضرت و تعجیل در ظهور آن بزرگوار، به کلام خود حضرت (عج) استناد نموده و با اشاره به قسمت اخیر توقیع دوم که از ناحیۀ مقدسه امام زمان (عج) به دست شیخ مفید (ره) در 23 ذیحجه سال 412 قمری رسیده و در کتاب شریف احتجاج آن را نقل کرده است گفت: در آخر این توقیع، حضرت می‌فرماید: "و نحن نعهد الیک ایها الولی المخلص المجاهد فینا الظالمین…" من به سوی تو ای دوست مخلص ما، ای کسی که با ظالمین در حق ما مجاهده می‌کنی (جهاد شیخ مفید، جهاد علمی و دینی بود) من با تو عهد می‌کنم که هر یک از برادران دینی تو که تقوای پروردگارش را پیشه کند و آن حقی که به گردنش دارد به حق دار برساند، این شخص از فتنه‌هایی که بر سرش سایه می‌افکند در امان است. اما شیعیانی که نسبت به نعمت‌های الهی بخل می‌ورزند در مورد کسانی که مأمور به صلۀ آنها هستند خسران دنیا و آخرت را به همراه دارند.

شاهد عرض من اینجاست که می‌فرماید: " و لو ان اشیاعنا … " اگر شیعیان ما – که خداوند آنها را برای طاعت خود موفق بدارد – در حالی‌که دلهایشان با هم مجتمع است (نسبت به همدیگر دلسوزند) به عهدی که بر عهدۀ آنهاست وفا کنند (چه عهد خدا چه عهد خلق) به ملاقات ما خواهند رسید (ملاقات ما با آنها به تأخیر نخواهد افتاد) … "علی حق المعرفه و صدقها منهم بنا " علاوه بر آن ، معرفت حقه و صادقه هم به ما داشته باشند. پس دومین امر مهمی که برای تعجیل ظهور و رسیدن به خدمت حضرت (عج) لازم است شناخت واقعی و صحیح آن حضرت است که دارای دو خصوصیت است: معرفت حقه حقیقیه و معرفت صادقه … پس تأخیر ظهور امام زمان (عج) بازگشتش به ماست. جامعۀ اسلامی ما هنوز آمادگی لازم را برای ظهور امام زمان (عج) به دست نیاورده است و جامعۀ ایمانی ما باید به آن رشد فکری و بلوغ عقیدتی و اخلاقی برسد تا وقتی حضرت، ظهور می‌فرماید مقدمات کار فراهم شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد مومنی در بخش دوم خطبه نمار جمعه، ضمن سفارش مجدد به تقوای الهی به ویژه تقوای خدا در ایام البیض ماه شعبان المعظم گفتند: امام باقر (ع) فرمودند: "هی افضل لیله بعد لیله القدر فیها یمنح الله العباد فضله و یغفر لهم بمنه…". بالاترین شب در دوران سال بعد از شب قدر، شب نیمه شعبان است که خداوند فضل خود را بر بندگانش ارزانی می‌دارد و آنها را از سر منت و رحمت، می‌بخشد و می‌آمرزد. مغفرت خدا مهیاست، خود را در معرض نفحات و برکات الهی قرار دهید و از لحظات معنوی شب نیمۀ شعبان بهره‌برداری کامل کنید. شب نیمۀ شعبان، شب احیاست. سعی کنید مجالس جشن امام زمان (عج) مجالس جشن معقول، مجالسی که مشتمل بر معرفت بخشی، بصیرت افزایی باشد برگزار کنید و در چنین مجالسی حضور پیدا کنید.

وی در همین راستا توصیه‌هایی به برگزار کنندگان جشن‌های نیمه شعبان نمودند از جمله: 1) از سد معبر و راه بندان خیابانی پرهیز شود. 2) از آهنگ‌های مبتذل و حرام استفاده نگردد. 3) از همسایه‌آزاری خودداری گردد . 4) از اختلاط زن و مرد پرهیز شود.

امام جمعۀ حبیب آباد در ادامه با اشاره به روز نیمۀ شعبان، روز سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل خدوم و زحمتکش وزارت اطلاعات گفت: نیروهای اطلاعاتی با مسئولیتی بسیار خطیر و سنگین مواجه هستند. هم رصد فعالیت‌های گروه‌های مختلف و هم دخالت ندادن حب و بغض‌ها و گرایش‌های سیاسی در کار اطلاعاتی، هم مقابله با اقدامات مخرب توطئه‌گران و هم رعایت حفظ آبروی افراد، حفظ جان و مال و ناموس مردم، هم مسئولیتی که در قبال نظام به عهده دارند معطل نماند و هم حق افراد ضایع نشود. البته رعایت مسائل شرعی، اخلاقی و قانونی سرلوحۀ عملکرد دستگاه اطلاعاتی است و امروز سهم عمدۀ امنیت پایدار و حاکم در کشور، مرهون فعالیت‌های اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) است و نشانۀ اشراف و تسلط کامل اطلاعاتی وزارت اطلاعات این که تنها در یک سال اخیر، گروه‌های تروریستی متعددی را که قصد عملیات انتحاری و انفجاری در داخل کشور داشته‌اند را در مناطق مرزی و بیرون کشور چه مرزهای شرقی و چه غربی، جنوب و شمال شناسایی کرده و دستگیر کرده‌اند.

حجت الاسلام مومنی در پایان خطبۀ با اشاره به روز سوم خرداد (سالروز فتح خرمشهر) روز مقاومت، ایثار و پایداری یاد شهداء گرانقدر جنگ تحمیلی به ویژه شهدای فتح خرمشهر خصوصا شهید محمد جهان آرا و سایر سرداران رشید اسلام را گرامی داشتند و بر زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء و این ایام تأکید نمودند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super