امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 01:51:00 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / پزشکی / بیماری نوروفیبروماتوز؛ ایجاد تومورهای خوش خیم بر سطح بدن

بیماری نوروفیبروماتوز؛ ایجاد تومورهای خوش خیم بر سطح بدن

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری نوروفیبروماتوز نوعی بیماری ژنتیکی و ارثی است که در آن تومورهای خوش خیم و غیر مهلک در مسیر اعصاب، مغز، بر روی سطح پوست و سایر قسمت‌های بدن به طور پراکنده در اندازه‌های متفاوت شروع به رشد می‌کند. این بیماری را می‌توان از خفیف تا بسیار شدید طبقه‌بندی کرد.

در ابتدا لکه‌های پوستی و تومورهای کوچکی در سطح یا زیر پوست شروع به رشد کرده و کم کم بزرگ‌تر شده و بافت‌ها و استخوان‌های بدن را تحت فشار قرار می‌دهد.

بروز این تومورها در سطح بدن سبب مشکلات پوستی و استخوانی می‌شود. این بیماری به علت جهش ژن تولیدکننده نوروفیبرومین بوجود می‌آید. البته در برخی موارد این بیماری ژنتیکی نبوده و خود به خود بوجود می‌آید. متاسفانه در بیشتر موارد این بیماری به فرزاندان فرد مبتلا نیز منتقل می‌شود.

علائم بیماری نوروفیبروماتوز نوع یک با بروز لکه‌ها، ضایعه‌ها و تومورهای بسیاری در سطح و زیر پوست و التهاب و خونریزی همراه است. این بیماری می‌توان قدرت یادگیری و فراگیری افراد را نیز مختل کرده و سبب مشکل در صحبت کردن، اختلال در بلوغ، انحراف ستون فقرات، رشد بیش از اندازه یک اندام، تشنج و فشار خون بالا شود. درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما می‌توان با مصرف دارویی و جراحی رشد بی رویه ضایعات را مهار کرد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super