امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 07:12:38 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / امام فقیه و در عین حال سیاست‌مداری بزرگ بود

امام فقیه و در عین حال سیاست‌مداری بزرگ بود

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در نماز جمعه این هفته این شهرستان با تسلیت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال جان‌گداز امام راحل و پانزدهم خرداد مبدأ نهضت اسلامی اظهار کرد: انقلاب بزرگ اسلامی ما که امروز مبدأ تحولات بزرگ در جهان شده و اسلام را به‌عنوان قدرتی بزرگ در جهان مطرح کرده است سه بخش اعم از گذشته انقلاب، حال انقلاب و آینده انقلاب دارد و بخش اول مبدأ انقلاب بزرگ اسلامی ما، نهضت الهی پانزدهم خرداد است.

وی افزود: نهضتی که از 15 خرداد سال 42 آغاز شد و در 22 بهمن 57 به بار نشست و میوه شیرینش برپایی نظام مقدس اسلامی بود، نهضتی کاملاً الهی و اسلامی و در عین‌ حال کاملاً هم مردمی بود و تکیه‌گاهی جز مردم رنج‌دیده و مظلوم ایران نداشت.

امام‌جمعه دولت‌آباد ادامه داد: نقطه برجسته این نهضت، رهبری دینی آن بود که نهضت را به مسیر درست و صحیح آن یعنی اسلام کشانده و با درایت الهی کشتی انقلاب را با موفقیت به ساحل رساند.

سرافراز با بیان اینکه از ابعاد برجسته امام جامعیت او بود که در کمتر فقیهی می‌توان یافت و همین جامعیت امام بود که توانست هدایت این انقلاب بزرگ را تا پیروزی و بعد از آن به دست بگیرد اظهار کرد: امام فقیه بزرگ و نام‌آور، فیلسوف و عارف عظیم و استاد بزرگ اخلاق بود و در عین حال سیاست‌مداری بزرگ و برجسته بود.

امام جمعه دولت‌آباد تصریح کرد: امروز تجلیل و تکریم امام راحل (ره) تکریم از یک شخص یا شخصیت نیست بلکه تکریم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و تکریم ارزش‌هاست؛ اما آنچه مهم‌تر است زنده نگه‌داشتن مکتب سیاسی امام است.

سرافراز با اشاره به مشخصه‌های این مکتب سیاسی ادامه داد: تمام دغدغه‌های امام حاکمیت اسلام بود و تمام تلاش آن حضرت در این راستا بود.

وی با اشاره به اینکه امام بر آراء مردم تکیه داشت و معتقد بود که بدون رأی مردم خیمه نظام اسلامی برپا نمی‌شود، گفت: عدالت اجتماعی دغدغه همیشه و تلاش پیوسته امام بود و حمایت امام از مستضعفان، محرومان و پابرهنه‌ها فراموش ناشدنی است.

امام جمعه دولت‌آباد یادآور شد: دشمن‌شناسی و فریب نخوردن از شیطنت‌های دشمن و روحیه استکبارستیزی دیگر ویژگی مکتب سیاسی امام بود.

سرافراز خاطرنشان کرد: روحیه استکبارستیزی امام خمینی (ره) مداوم بود و حتی آنگاه‌ که قطعنامه را هم پذیرفت در همین راستا بود.

وی ادامه داد: هم امام حسین (ع) و امام حسن (ع) استکبار ستیز بودند و شیوه استکبارستیزی امام حسین (ع) قیام و شیوه استکبارستیزی امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه بود.

امام جمعه دولت‌آباد با اشاره به اینکه بحمدالله این مکتب سیاسی، هم چنان با رهبری جانشین به‌حق امام راحل، مقام معظم رهبری ادامه دارد، عنوان کرد:  برخی به نادرست می‌خواستند چنین القاء کنند که با رفتن امام خط امام هم رفت، این سخنی نادرست و خلاف واقع است.

سرافراز تأکید کرد: بحمدالله خط امام با شفافیت کامل توسط مقام معظم رهبری دنبال شد و تا امروز ذره‌ای توقف در این حرکت صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: 14 خرداد سال 68 در اوج اندوه و ماتم از دست دادن رهبر کبیر انقلاب اسلامی، خبرگان ملت ایران اقدامی انقلابی انجام دادند و در عمل به وظیفه الهی خویش، رهبر جدید انقلاب اسلامی را به امت داغدار معرفی کردند.

امام جمعه دولت‌آباد گفت: در آن فضای غم و اندوه و بحران، این انتخاب شایسته مرهمی بر دل‌های عزادار بود. اکنون با گذشت 27 سال از این تصمیم مهم، مشخص‌شده است که این رهبری حکیمانه و این ‏راهبری خردمندانه چه اثر عظیمی در ایران اسلامی و در منطقه داشته است.

سرافراز در ادامه اظهار کرد: اما در بخش دوم باید بگویم، مهم‌ترین دستاورد نهضت امام، تشکیل حکومت دینی است که خواست اکثریت قریب به‌اتفاق مردم بود.

وی یادآور شد: در این سرزمین بذری که در سال 42 توسط امام عزیز با همراهی مردم نشانده شد امروز در عرصه داخلی و در عرصه خارجی در اوج شکوفایی است و امروز نظام دینی ما بحمدالله شجره طیبه‌ای است که تندباد حوادث نخواهد توانست ذره‌ای به آن آسیب برساند.

امام‌ جمعه دولت‌آباد با پرداختن به  بحث آینده انقلاب، گفت: به یاری خداوند با این راه روشن الهی یعنی راه دفاع از اسلام و قرآن و ولایت‌فقیه و نظام اسلامی که مردم ما پیش گرفته‌اند، آینده کاملاً روشن است و آن پیروزی در همه عرصه‌ها است.

وی با محکوم کردن مانع‌تراشی‌ها و کارشکنی‌های مضحک و بچه‌گانه عربستان سعودی در رابطه با حج امسال، تاکید کرد: قطعاً این تسویه‌حساب سیاسی به ضرر دنیا و آخرت حاکمان سعودی تمام خواهد شد؛ عقاب و عذاب الهی در آخرت و بی‌حیثیتی سیاسی در دنیا کمترین آثار و پیامدهای اقدام سیاسی سعودی‌هاست.

سرافراز متذکر شد: نیت عربستان سعودی این است که از هر وسیله‌ای برای انزوای جمهوری اسلامی ایران و محدود کردن نفوذ کشورمان در جهان اسلام استفاده کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی در چارچوب اسلامی رفتار می‌کند و همواره مصلحت کلان دنیای اسلام را بدون ملاحظه مسائل مذهبی، قومی و نژادی در نظر گرفته و به‌ موازات حمایت از حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، از ملت فلسطین و جنبش‌های سنی مذهب جهاد و حماس و گروه‌های مقاومت مردمی در عراق و سوریه در مقابل دشمنان و کفار دفاع کرده و هزینه‌های زیادی هم با افتخار و از سر آگاهی و عزت داده است.

امام جمعه دولت‌آباد خاطرنشان کرد: از این‌رو این محبوبیت و مشروعیت ایران برآمده از اقدامات انسانی و اسلامی است و با چند اقدام خبیثانه امثال سعودی‌ها در دنیای اسلام و قلوب مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان زدودنی و نابودشدنی نیست./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super