امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 08:08:35 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / رمضان؛ فرصتی برای جذب نوجوانان به سمت معارف اسلامی

رمضان؛ فرصتی برای جذب نوجوانان به سمت معارف اسلامی

به گزارش برخوارنیوز، حجت‌الاسلام صدری استاد دانشگاه و مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 46 سوره سبا در جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی دولت‌آباد در مسجد سرجوب گفت: خداوند می‌فرماید شما را تنها به یک چیز اندرز می‌دهم و آن اینکه دو نفر دو نفر و یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید.

وی افزود: اصل در فعالیت‌های  فرهنگی  کار گروهی است و در این‌صورت است که می‌توان به نتیجه دلخواه دست یافت ولی چنانچه به شکل گروهی میسر نبود از فعالیت انفرادی نباید غافل شد چرا که خود خداوند در قرآن بر آن تأکید دارد.

این مدرس حوزه تأکید کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است که گروه‌های فعال فرهنگی می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از فضاهای عمومی از جمله پارک‌ها برنامه‌های مختلفی جهت جذب جوانان و نوجوانان به سمت معارف اسلامی پیش‌بینی و اجرا نمایند.

صدری تصریح کرد: برنامه‌هایی نظیر مسابقه، شعرخوانی، پاسخ به سوالات، مسابقه پیامکی، ایستگاه نقاشی و برنامه‌هایی از این دست می‌تواند عاملی جهت جذب جوانان و نوجوانان در محافل مذهبی باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «آن جوانانی که با اراده و انگیزه خودشان کار فرهنگی می‌کنند هر چه می‌توانند کار را به طور جدی ادامه بدهند و بدانند همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانان مؤمن و انقلابی نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور در ایستادگی در مقابل دشمن دارد.»

وی در ادامه با اشاره به سخن رهبری گفت: جوانان نقش کلیدی و سازنده‌ای در تشکیل جامعه اسلامی دارند و چنانچه در مکتب اهل بیت تربیت شوند و با معارف اسلامی آشنا شوند، هیچگاه در مقابل استکبار سر خم نخواهند کرد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super