امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 07:18:31 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / پایگاه سنجش، اقدامی مؤثر جهت کشف مشکلات و درمان نوآموزان است

پایگاه سنجش، اقدامی مؤثر جهت کشف مشکلات و درمان نوآموزان است

مسئول پایگاه سنجش نوآموزان برخوار در گفتگو با برخوارنیوز گفت: طرح سنجش نوآموزان بیش از یک دهه است که به همت آموزش و پرورش مناطق و نواحی مختلف و مراکز بهداشتی – درمانی سراسر استان در حال انجام است.

سیدمجید لقمانی افزود: نوآموزان در بدو ورود به پایه اول ابتدایی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری، قد، وزن، هوش و استعداد مورد سنجش قرار می‌گیرند و در ادامه به مراکز بهداشتی جهت معاینه قلب، ریه و سایر دستگاه‌ها و اندام‌ها معرفی‌ می‌شوند.

وی گفت: پس از انجام مراحل فوق و اختصاص نمره به نوآموز، مشخص می‌شود که آیا نوآموز شرایط ورود به مدارس دولتی را دارد یا می‌بایست در مراکز استثنایی به تحصیل بپردازد.

لقمانی با اشاره به اینکه بعضی از والدین از مشکلات جسمی – روانی فرزندان خود بی‌اطلاع هستند گفت: طرح سنجش نوآموزان می‌تواند به خانواده‌ها در درمان به موقع مشکلات جسمی – روانی فرزندان کمک قابل توجهی نماید تا با تشخیص به موقع مشکل، در صدد رفع و درمان آن برآرند.

مسئول پایگاه سنجش برخوار در پاسخ به این سوال که چنانچه نوآموزی حد نصاب نمره جهت ورود به مدارس عادی را کسب ننماید چه اقدامی صورت می‌گیرد گفت: در چنین شرایطی فرد جهت بررسی مجدد به متخصص معرفی می‌شود و با سنجش مجدد و دقیق‌تر، نوآموز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این حالت چنانچه مجدداً به حد نصاب نمره دست نیافت به مراکز استثنایی جهت ثبت نام معرفی می‌گردد.

لقمانی تصریح کرد: پارامترهای گوناگونی در نمره نوآموز دخالت دارند از جمله اینکه نوآموز در روستا یا در شهر زندگی کند، در چه ماهی متولد شده باشد، متولد نیمه دوم سال 88 باشد یا نیمه اول 89 و برخی شرایط دیگر که می‌توانند در نمره نوآموز نقش داشته باشند.

وی گفت: پیش‌بینی می شود در برخوار قریب به 2000 نوآموز در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمایند که همگی می‌بایست در پایگاه سنجش حضور یافته و مراحل سنجش را انجام دهند.

/ انتهای پیام/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super