امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 05:14:06 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / ورزشی / ورزشگاه نقش‌جهان از زمین‌خواری میلیاردی تا آخرین روزهای تکمیل

ورزشگاه نقش‌جهان از زمین‌خواری میلیاردی تا آخرین روزهای تکمیل

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، در شرایطی که ورزشگاه نقش‌ جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم نصف‌ جهان در سال‌های گذشته دچار مشکلات قابل توجهی بود، ساخت این ورزشگاه، طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته سرعت قابل توجهی به خود گرفته و در حال حاضر به آخرین روزهای تکمیل خود نزدیک می‌شود.

به گفته مسئولان استان اصفهان این ورزشگاه که در یک دهه اخیر، به عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم نصف‌جهان قلمداد می‌شده، با بودجه‌های اختصاص یافته از سوی شرکت فولاد مبارکه، در حال تکمیل است.

محمدسلطان حسینی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم پیرامون آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات مالی همچنین مسائل مربوط به معارضین ورزشگاه چندین جلسه با وزیر ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، استاندار اصفهان، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه و معاون عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در سال‌های گذشته در کار ساخت این ورزشگاه خلل‌های بسیاری وارد کرده، مشکلات مربوط به معارضین اراضی ورزشگاه و زمین‌خواران آن به شمار می‌رفت.

به گفته زندی، نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان مستقر در اداره کل استان اصفهان، به دلیل این مشکلات، از سال‌های حدوداً ۸۳ تا ۹۲، بیش از ۴۲ میلیارد تومان از بودجه‌های اداره‌ کل برداشت شد که در حدود ۸۰ درصد از این زمین‌ها، از نظر موقعیت مکانی در خارج از طرح مصوب قرار داشته است.

نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان مستقر در اداره‌کل اصفهان با بیان اینکه تضییع حقوق بیت‌المال بحث دیگر درباره این پروژه به شمار می‌رود، بیان کرد: طی این مدت در قبال پلاک‌های داده شده مسکونی مفروض در مناطق خورزوق، بهارستان، گلدیس و غیره به این صورت که زمین‌های کشاورزی با متراژ ۲ متر و ۴۳ سانتیمتر، ۴۰ متر و ۷۸ سانتیمتر و ۱۶۰ متری کشاورزی مشاع مالکیت خود را به اداره کل ورزش و جوانان تنفیذ نموده‌اند.

وی ادامه داد: در عوض پلاک‌های ۲۰۰ متری مفروض در مناطق مذکور تحویل گرفته که این اقدام با تضییع گسترده حقوق بیت‌المال صورت گرفته که در حال بررسی و اقدام است.

زندی اظهار داشت: در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی، دادگستری استان اصفهان و دادستان شهرستان برخوار تعداد ۱۵ نفر از زمین خواران بازداشت و با قرار وثیقه‌های میلیاردی فعلاً آزاد هستند که پرونده‌ها در دادسرا و بعضاً تعدادی از آنان با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از پرونده‌ها تعدادی از اعضای یک خانواده بازداشت شدند که اقدامات آنها فروش اراضی دولتی، همچنین تصرف عدوانی بالغ بر حدود ۶۰ هکتار است که با هماهنگی مقامات قضایی رفع تصرف از اراضی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته است.

نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان در اداره کل استان اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: درباره اقدامات انجام شده می‌توان به آزادسازی در حدود ۱۷۰-۱۶۰ هکتار از اراضی متعلق به دولت اشاره کرد، علاوه بر این در حدود ۳۰ میلیارد تومان توقیف اموال متهمین در راستای تأمین خواسته کیفری صورت گرفته است، همچنین در سال ۹۳ و ۹۴ تقریباً تمامی آراء به نفع دستگاه صادر شده است،

ورزشگاه نقش‌جهان در شرایطی که تا پیش از این، چندان امیدی به ساخت و تکمیل آن وجود نداشت، در حال حاضر شرایط بهتری پیدا کرده و به گفته مسئولان استان، تا پایان مرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super