امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 12:00:30 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / حامیان فتنه التزام عملی به ولایت‌فقیه ندارند

حامیان فتنه التزام عملی به ولایت‌فقیه ندارند

به گزارش برخوارنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بخشی از سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان پیرامون ورود ایشان به مسائل جزئی و اجرایی کشور بیان داشت: طبق قانون اساسی هر قوه‌ای در نظام جمهوری اسلامی دارای وظایفی است و دخالتی از سوی قوه دیگر نباید در اختیارات آن قوه صورت گیرد؛ به‌ جز مواردی که قانون اجازه آن را داده که آن‌هم بر اساس مصالحی است.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس افزود: علت اصلی این موضوع این است که هرکسی که مسؤولیت قوه‌ای را می‌پذیرد باید پاسخ‌گوی عملکرد خود باشد، بنابراین یک اختیار کامل و فراگیری را قانون اساسی به هر قوه‌ای داده است که با استفاده از این اختیارات می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اختیارات رئیس‌جمهور از رؤسای سایر قوا بیشتر است، خاطرنشان کرد: قانون اساسی به دلیل اینکه مسؤولیت اجرایی کشور بر عهده رئیس‌جمهور بوده اختیارات بیشتری را نیز در اختیار او قرار داده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: طبیعی است در این شرایط هر کدام از قوا به صورت جداگانه وظایف خود را انجام می‌دهند اما چون هر سه قوه برای اداره بهتر کشور حرکت می‌کنند، ممکن است که در برخی موارد اختلافاتی میان سه قوه پدید آید؛ در چنین مواردی طبق قانون اساسی رهبری ورود پیدا می‌کنند و هماهنگی لازم بین قوا را به وجود می‌آورند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه  در مجلس در تبیین این مسأله ادامه داد: رهبری نظام در جاهایی نیز که احساس کند قوه‌ای در حال خروج از مسیر کلی و اساسی خودش است ورود پیدا کرده و تذکرات لازم را خواهد داد.

وی اضافه کرد: اما این به معنای آن نیست که رؤسای قوا زمانی که اقدامات خوبی انجام داده‌اند آن را به خود نسبت داده و زمانی که اقدامات خوبی صورت نمی‌گیرد آن را به دیگران نسبت دهند.

حاجی دلیگانی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون آن دسته از افرادی که هنوز موضع خود را در قبال فتنه مشخص نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیام این سخن رهبر معظم انقلاب خطاب به آن دسته افرادی است که، باد به هر سمتی بوزد آن‌ها نیز به همان سمت حرکت می‌کنند و ثبات قدم ندارند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه افزود: به اعتقاد من این افراد دچار مشکل در مبانی هستند، زیرا اگر کسی مبانی اعتقادی صحیحی داشته باشد وقتی می‌بیند ولی امر مسلمین که مشروعیت نظام و مشروعیت رؤسای قوا از ناحیه او صورت می‌گیرد بارها و بارها نسبت به این مطلب تأکید می‌کند و موضع شفاف و صحیحی اتخاذ می‌کند.

وی با بیان اینکه چنین افرادی اعتقادات صحیحی نداشته و عملاً التزام به قانون اساسی و ولایت‌فقیه ندارند، افزود: شورای نگهبان باید توجه کند که چنین افرادی را تأیید صلاحیت نکند چراکه این افراد التزام عملی به قانون اساسی و ولایت‌فقیه نداشته و صلاحیت ورود به هیچ‌یک از قوا را ندارند.

حاجی دلیگانی در ادامه با اشاره به گذشت نزدیک به یک سال از انعقاد برجام بیان داشت: به‌ هر حال تصمیم کلی نظام این بود که مذاکرات هسته‌ای و برجام انجام شود به همین دلیل در رابطه با اصل مذاکرات و اصل توافق ما بحثی نداشته و نداریم؛ منتها مشکل آنجاست که برخی به‌ اشتباه تصور می‌کنند که اگر بر سر میز مذاکره نشستند و طرف مقابل لبخند زد تمامی تلخی‌ها و دشمنی‌ها فراموش شده و طرف مقابل انسان شده است.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس افزود: دشمنی کردن در ذات کشورهای مستکبر همچون آمریکا نهفته است، زیرا آن‌ها به دنبال این بوده و هستند که دنیا را به ۲ قطب سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم کنند.

وی با بیان اینکه آنان خود را سلطه‌گر دانسته و سعی می‌کنند بر کشورهای دیگر از جمله ایران سلطه پیدا کنند، تصریح کرد: این کشورها پس از سقوط رژیم پهلوی سلطه خود بر ایران را از دست‌داده و الان، مجدداً به دنبال نفوذ هستند تا جای پای خود را در کشور پیدا کرده و سلطه ایجاد کنند که قطعاً چنین نخواهد شد.

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه دشمنان در خصوص برجام نیز چنین تصوری داشتند، خاطر نشان کرد: در مورد برجام هر جا که کار برابری صورت گرفته و دو طرف به تعهدات خود پایبند بوده‌اند را قبول داریم اما در جاهایی که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده را محل اشکال دانسته و طرف مقابل را بدعهد می‌دانیم./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super